La Generalitat, el govern espanyol, Renfe i Adif han pactat contractar més personal per “intensificar” la revisió de vies i per a millorar l’atenció als usuaris de tren. Aquest ha estat un dels acords de la reunió entre la consellera de Territori, Sílvia Paneque, el Ministeri de Transports i els presidents d’Adif i de Renfe, que s’ha celebrat aquest diumenge després dels incidents dels últims dies. Els dos governs han acordat reforçar els centres d’informació i gestió de Renfe i el personal d’atenció immediata als usuaris. Segons la consellera de Territori, Sílvia Paneque, cal atendre les incidències “amb més celeritat” i donar un tracte “exquisit” als usuaris. També s’ha creat una oficina tècnica per a la direcció i seguiment de les obres.
Pel que fa a les obres on s’hagi hagut de tallar el servei més d’una setmana, un cop recuperada la circulació no hi haurà activitat amb passatgers sense que hi hagi hagut un temps de “marxa blanca”. Aquest temps serà d’un dia per als talls de més d’una setmana i de dos dies per als talls de més d’un mes. En una atenció a mitjans després de la reunió, la consellera ha apuntat que si això s’hagués produït en la represa del servei després de les obres de Roda de Berà s’hauria pogut “assegurar que les infraestructures estaven a punt”.
A part, s’ha acordat comunicar a la Generalitat totes les actuacions que comportin afectacions per als usuaris amb una antelació de sis mesos.
Reunió de dues hores i mitja
Paneque s’ha reunit aquest migdia amb el Ministeri de Transports, Renfe i Adif per abordar les incidències ferroviàries dels darrers dies. La trobada ha començat cap a la una del migdia i s’ha allargat fins a dos quarts de quatre del migdia. Per part del Govern també hi ha assistit el secretari general de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Jordi Terrades, i el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal. El secretari d’Estat de Transports, José Antonio Santano Clavero, i el president de Renfe, Álvaro Fernández, s’han connectat telemàticament a la reunió.
Per la seva banda, el president d’Adif, Pedro Marco de la Peña, s’ha incorporat més tard a la trobada, passades les dues del migdia, ja que estava previst que viatgés en un vol que ha patit retards per les complicacions meteorològiques.
Paneque va convocar aquesta reunió ahir al matí davant les diverses incidències ferroviàries dels darrers dies. Paneque va remarcar que calien “solucions immediates”. Dissabte al matí hi va haver una avaria en una catenària a l’estació de Sants que va deixar sense tensió les vies i va obligar a aturar tota la circulació d’alta velocitat. A causa de la incidència hi va haver retards d’una hora de mitjana.
Més tard, al migdia, hi va haver una segona incidència ferroviària després que s’avariés una vagoneta de reparació, que va obligar a interrompre la circulació d’alta velocitat entre Sants i la bifurcació de Mollet.