Plataforma per la Llengua ha exposat un nou cas de discriminació lingüística. Una clienta de l’Aldi d’Inca (Mallorca) ha denunciat que un reposador la va evitar atendre per parlar en català i que, a més, l’establiment no li va voler facilitar el full de reclamacions quan ella els el va demanar.
Segons recull l’ONG del català, els fets es remunten al 21 de maig quan la clienta va demanar a un treballador del supermercat on podia trobar llegums i ell va fer veure que no l’entenia.
“Tot i que ella li va repetir a poc a poc i li va posar exemples de llegums, el treballador va continuar fent com si no l’entengués i quan ella li va demanar específicament si no l’entenia, ell va riure per davall del nas i li va dir que no“, exposen des de l’entitat.
Davant la manca de respecte, la consumidora va sol·licitar el full de reclamacions, però la caixera va qüestionar-la preguntant-li si no sabia parlar en castellà. La clienta li va dir que sí que en sabia, però que tenia dret de parlar en català. Finalment, l‘encarregat no li va acabar donant el document. Per tot plegat, l’entitat demana a la direcció d’Aldi que investigui els fets i eviti que es tornin a produir.
També lamenta que ja va rebre una altra queixa per motius lingüístics en un establiment de la cadena a Blanes. Així mateix, l’entitat apunta que no té el web en català i exclou la llengua a l’etiquetatge, un fet que evidencia “l’absència de responsabilitat lingüística”.