Un pacient del centre de salut de Biar (Alt Vinalop) ha denunciat una “doble discriminació lingüística”. A través d’un fil de Twitter, l’usuari ha explicat que va iniciar la conversa en valencià, però que ràpidament algú del personal va provar d’imposar-li el castellà. “En castellano, en castellano. Que el valenciano…”, resumeix, criticant que es tractava d’un “acte reflex” i que ni tan sols el va escoltar per veure si l’entenia.
Per acabar-ho d’adobar, una segona persona del centre va decidir atendre’l en anglès. “Una ha tractat de silenciar-me i l’altra de vacil·lar-me”, lamenta l’usuari, que remarca que no tenien “voluntat mínima d’entendre res”. Tanmateix, quan intercalava valencià durant l’esperpèntica conversa sí que l’entenien i contestaven sense problemes. “De nou, es demostra que el problema no és l’idioma, sinó l’actitud”, constata en una darrera piulada.
El director General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme de la Generalitat Valenciana, Ruben Trenzano i l’Escola Valenciana ja han posat a disposició del pacient els serveis d’assessorament lingüístic per respondre a l’agressió. Malauradament, aquesta mena de discriminacions són habituals a la sanitat valenciana.
1r: WTF
– Hola, bon dia [comence a explicar què em passa]
– [sense deixar-me seguir] En castellano, en castellano. Que el valenciano…Ha sigut un acte reflex, on només identificar que parlava valencià, s’ha llançat a silenciar-me.
— Quim Morera (@Quim_Morera) January 8, 2023
La millor part és que mentres m’atenien, he anat intercalant valencià i m’han entés i contestat sense problemes.
De nou, es demostra que el problema no és l’idioma, sinó l’actitud.
El servei immillorable, la única cosa que demane és que no em maltracten per expressar-me.
— Quim Morera (@Quim_Morera) January 8, 2023