Edició 2305

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 16 de novembre del 2024
Edició 2305

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 16 de novembre del 2024

Nou robatori de coure a La Llagosta enmig del caos de Rodalies: aquesta vegada no ha afectat el servei

El robatori de diumenge continua provocant greus afectacions al servei, mentre els usuaris n'estan cada vegada més farts

|

- Publicitat -

Novament es produeix un robatori de cable de coure a la xarxa ferroviària catalana gestionada per Adif i Renfe, en mig del caos més gran els usuaris de Rodalies han experimentat mai, amb la gran majoria de línies fora de servei des de diumenge, quan va tenir lloc un altre robatori de coure. El nou robatori ha tingut lloc la matinada d’aquest dilluns en un tram de la Llagosta i, sortosament, no ha tingut cap afectació sobre el servei, en un punt per on passen els trens de l’R2 nord i R11.

Publicitat

De moment, es desconeix quants metres de cable s’han endut els lladres, i fonts d’Adif precisen a l’ACN que encara s’està fent una valoració. El robatori s’ha produït unes 24 hores després que del de Montcada Bifurcació, que ahir va impedir que els trens entressin i sortissin de Barcelona en plena jornada electoral; tampoc no hi havia mitjans de transport alternatius, fet que abocar els usuaris a la confusió.

El robatori de diumenge continua provocant maldecaps als usuaris de Rodalies

Les conseqüències del robatori de diumenge encara s’arrosseguen aquest dilluns, i algunes línies han de finalitzar el seu recorregut en diverses estacions a l’entrada a la ciutat, on els viatgers són encaminats al metro per arribar al centre.

El servei de l’R12 entre Calaf i Manresa també es troba interromput i es fa amb un servei alternatiu d’autobusos

Els trens regionals de l’R12 també s’estan veient afectats pel robatori de coure d’aquest diumenge, segons ha informat Renfe. En concret, hi ha servei entre Lleida i Calaf però no entre Calaf i Manresa, tram que es fa amb autobusos. Un cop a Manresa, s’encamina els usuaris a l’R4. Els regionals del corredor sud sí que funcionen segons el servei habitual.

Pel que fa a la resta, els trens de l’R4 nord circulen entre Manresa i Fabra i Puig, amb dos trens per sentit i hora. A l’R4 sud s’arriba fins a l’Hospitalet de Llobregat, on s’enllaça amb la línia 1 de Metro.

L’R7 continua sense servei i els usuaris poden arribar a Cerdanyola amb l’R4 i des d’allà amb autobusos fins a l’estació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Una incidència tècnica provoca retards de dues hores en un tren de l’R15 a Tarragona direcció Barcelona

Una incidència tècnica ha provocat que el tren de la línia R15 que aquest dilluns havia de sortir a les 9:21 hores de l’estació de Tarragona en direcció Barcelona acumuli un retard de dues hores. Una situació que ha provocat “ràbia” i resignació entre els usuaris, que asseguren que malgrat la gran incidència aquest és un mati “normal” pels viatgers de Rodalies del Camp de Tarragona.

Et pot interessar  Restablerta la circulació de trens de Rodalies entre Sant Vicenç de Calders i Cunit

Agafar un bus a la Sagrera-Meridiana, única opció dels usuaris de l’R3

Pujar a un bus a la Sagrera-Meridiana s’ha convertit aquest dilluns en l’única opció dels usuaris de la línia R3 de Rodalies que es troben a Barcelona ciutat. Arran de la incidència general pel robatori de coure, l’autocar porta els viatgers fins a l’estació de Montcada-Ripollet per continuar el trajecte habitual amb tren.

“Quina odissea. He d’anar a Vic i quan ja tenia el bitllet de tren a la mà m’han dit que no hi ha tren”, ha explicat la càntabra Paula Merino a l’ACN. “M’han començat a explicar les alternatives de primer un metro, ara un bus i després tren fins a Vic”, ha detallat Merino. “El que seria un trajecte de dues hores pot arribar a tres llargues o encara més. Espero arribar a la reunió de feina”, ha comentat la usuària de l’R3.

Una allau d’usuaris de l’R1 de Rodalies agafen el metro a Badalona: “Trigaré 20 o 30 minuts més de l’habitual”

Els usuaris de les línies RG1 i R1 de Rodalies que aquest dilluns acaben el recorregut a Badalona. El final de trajecte a Badalona ha suposat destinar el doble de temps per arribar a destí per a la majoria de persones afectades, a la vegada que s’ha traduït també en una allau d’usuaris a les línies de metro de Barcelona: les línies L2 i L1 de metro han registrat fins a un 7% i un 4% més de validacions, respectivament, per l’absorció de passatgers de Rodalies

La línia 1 ha experimentat un creixement d’usuaris i validacions del 4% perquè agafa passatge provinent de l’R3 i l’R4; d’altra banda, l’L2 ha crescut fins al 7% perquè recull tot el passatge que ve del Maresme amb l’R1 i que quan arriba a Badalona fa canvi al metro a l’estació de Pompeu Fabra.

 

 

 

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut