El director general d’MSC a l’Estat, Fernando Pacheco, ha demanat un debat “amb números” i “amb una ciència al darrera” sobre la indústria del creuer després que l’Ajuntament de Barcelona hagi reclamat limitar el nombre de vaixells i del rebuig d’associacions veïnals a l’arribada de creueristes.
En declaracions als mitjans, Pacheco considera en aquest debat hi han de participar institucions com el mateix consistori, la Generalitat i associacions veïnals i empreses privades implicades. D’altra banda, el directiu de la companyia ha assegurat que taxes turístiques com les de l’Ajuntament o l’impost mediambiental que prepara el Govern no influeixen a l’hora d’escollir Barcelona com a port base.
Pacheco, que ha fet aquestes declaracions amb motiu de la primera escala de l’MSC World Europa al Port de Barcelona, ha apostat per posar sobre la taula dades com les que va presentar CLIA a partir d’un estudi de la UB i que conclouen que només el 4,1% dels turistes que arriben a la ciutat ho fan per mar, mentre que aquest any i el que ve representaran el 13% dels ingressos per impostos.
Amb tot, el director general de la companyia ha assegurat que les taxes turístiques com les de l’Ajuntament de Barcelona, que segons CLIA es multiplicaran per sis, fins als 6,25 euros per passatger i dia al 2024, no determina l’elecció dels ports on fer escala.
“MSC no decideix les seves programacions ni planifica el posicionament dels vaixells en funció de les taxes que les ciutats imposen els turistes”, ha comentat Pacheco, que ha garantit que aquests imports no es traslladen al client sinó que els assumeix la pròpia naviliera.
D’altra banda, el director general d’MSC a l’Estat ha afirmat que les vendes per a aquest estiu ja superen les del mateix període del 2019, any anterior a la pandèmia, i ha comentat que aquest any no serà el de la “recuperació sinó el del creixement del mercat de creuers”. Segons ha dit, hi ajuda també que la companyia operi no només a Barcelona, sinó també en d’altres de l’Estat com Palma, València, Alacant, Màlaga o Santa Cruz de Tenerife.
“L’estiu 2022 va ser el de la reconfirmació que el desig de viatjar a bord d’un vaixell existia. Va ser molt ràpid, les vendes van arribar en dos o tres mesos. Tots vam viure un moment de molta eufòria però no podíem pronosticar que la indústria seria amb un nivell de demanda com el 2022, sinó que amés la indústria del creuer té molt recorregut a Espanya”, ha assenyalat.
El directiu de la companyia ha assistit aquest divendres a la primera escala d’un dels seus vaixells més nous de la flota al Port de Barcelona, l’MSC Europa World. El vaixell, que va ser entregat a finals del 2022, ha arribat aquest matí procedent de Doha i Dubai, on ha navegat en els darrers mesos i va servir d’hotel per al Mundial de Qatar. A partir d’ara, farà escala cada divendres a la capital catalana després de fer un recorregut pel Mediterrani fins, almenys, l’abril del 2024, segons ha confirmat Pacheco.
El creuer té capacitat per a 6.792 turistes – a banda dels aproximadament 2.000 tripulants- i compta amb una eslora de 333,3 metres, una mànega de 47 metres i 68 metres d’alçada repartits en una vintena de pisos.