L’hospital de Can Ruti investiga la queixa d’una usuària que assegura que una metgessa d’urgències la va “expulsar” de la consulta per parlar-li en català. Segons indica, en començar a explicar el problema de salut a la metgessa en català la professional els va “ordenar” que es passessin al castellà. Ells es van negar “en rodó” i com a reacció la doctora els va “expulsar” de la consulta. La usuària va presentar una reclamació. La direcció de Can Ruti ha indicat que “la situació que s’explica en la queixa rebuda “no és tolerable” i que des de l’hospital s’ha contactat amb la usuària i la professional per “esclarir els fets i, si s’escau, emprendre les accions que siguin necessàries”.
Els fets han tingut lloc aquesta setmana i el marit de la usuària els ha explicat als fòrums del web racocatala.cat aquest divendres de matinada. Hores més tard, el mateix afectat ha escrit un nou missatge en què indica que Atenció a l’Usuari de Can Ruti els ha trucat per parlar amb la seva dona. Indica que ella els ha explicat “la versió dels fets” i que l’hospital els ha explicat que abans de donar una conclusió formal ha de recollir la versió de la metgessa.