La Guàrdia Urbana de Barcelona (GUB) ha multat il·legalment un conductor independentista que duia l’adhesiu ‘CAT’ a la matrícula per tapar la lletra ‘E’ de l’Estat espanyol repressor. La víctima d’aquest acte repressor fraudulent ha denunciat el cas a través de Twitter, tot assenyalant la responsabilitat tant de la GUB com de la Generalitat, el Servei Català de Trànsit i el Departament d’Interior. Tal com ha exposat el conductor, se l’ha sancionat amb una multa de 200 euros, en tractar-se d’una suposada “infracció greu”. La sanció, però, és il·legal i es pot recórrer, ja que tapar la E d’Espanya de la matrícula no suposa, en cap cas, una infracció o una il·legalitat.
He rebut de la nostra estimada Generalitat, a través del seu apreciat Departament d’Interior, per cortesia del benefactor Servei Català de Trànsit i amb l’inestimable col·laboració de l’agent de la GU 77083 (un campió) una multa greu, de 200€ per portar el CAT a la matrícula. pic.twitter.com/kpCepjy10H
— Linus (@LinusPuchal) November 21, 2024
Aquesta no és la primera vegada que les suposades forces policials multen i sancionen conductors que tapen la E d’Espanya amb l’adhesiu de ‘CAT’. Altres conductors que han estat víctimes d’aquest abús de poder per part de les autoritats han recorregut la sanció i se’ls ha retornat els diners, ja que la mateixa Direcció General de Trànsit (DGT) ha estipulat que no és il·legal tapar la E d’Espanya. La DGT, a més a més, no va ser l’única que ho va reconèixer: el Ministeri d’Interior després de dues dècades de repressió i engany, va reconèixer que és totalment il·legal, i serà recorreguda per la víctima. L’únic que suposa una il·legalitat és modificar la placa de la matrícula que serveix per a identificar el vehicle.
L’abril del 2023, la Policia Local de Martorell va retirar dues sancions interposades a un conductor que també duia l’adhesiu de ‘CAT’, perquè el concepte de la multa no s’adequava a la realitat. Un altre precedent és el cas del secretari d’organització del BNG Bieito Lobeira va guanyar els recursos contra les múltiples multes per portar les lletres ‘GZ’ tapant la ‘E’.
La polèmica per les matrícules es remunta al 2004, quan José María Aznar, de forma unilateral, va decidir que totes les matrícules dels automòbils portarien la lletra ‘E’ i la bandera europea. Una decisió que no va agradar gens a Catalunya, on es va iniciar un moviment tant en l’àmbit social com en el polític per tal de substituir la E pel ‘CAT’. Tanmateix, a base d’enganys i multes il·legals, l’Estat espanyol va aconseguir espantar prou perquè la campanya i la reivindicació perdessin força, tot i que mai han estat oblidades.