Pas de gegant per la presència de la llengua catalana als nous entorns digitals. La popular aplicació TikTok, que compta amb prop de 800 milions d’usuaris arreu del món, permet a partir d’aquest mateix dimarts, 4 d’abril, incloure el català en els subtítols d’anuncis d’empreses i institucions emesos en aquesta llengua. A la vegada, la plataforma social prepara i “està avançant a bon ritme” la incorporació del català com a opció lingüística en la interfície de l’aplicació, i en el menú per a subtitulacions de contingut orgànic, segons informa el Departament de Cultura.
El Departament de Cultura ha estat treballant amb TikTok per facilitar-li “criteris d’ús, arguments legals i de mercat”, i per “contextualitzar” la petició de situar-hi el català “com a llengua mitjana que aspira a tenir una presència normalitzada en tots els àmbits”, segons s’informa en un comunicat. En aquesta línia, el secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila, ha subratllat en el mateix escrit la importància del canvi: “El pas que ha fet TikTok és fonamental, perquè és una de les plataformes de contingut líders i perquè a més és una referència entre una àmplia varietat d’audiències” ha apuntat Vila.
Fins ara, la xarxa social només permetia subtitular els anuncis en castellà, un fet que canvia a partir d’aquest dimarts. Pròximament, segons ha informat el mateix Departament de Cultura, el català s’incorporaria com a opció lingüística en la interfície de l’aplicació, de manera que TikTok s’afegiria a la llista d’altres aplicacions i xarxes que inclouen la llengua catalana, com ara Twitter, Facebook, Signal, Telegram, Whatsapp, YouTube, o Badoo, “responent a la demanda que moltes empreses i particulars havien formulat”, diu el departament.