Espanya sembla que no rep una bona valoració per part de la Unió Europa i segueix sent un dels països amb un parc d’automòbils més envellit. Són dades extretes pel darrer informe anual de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), l’edat mitjana és de 13,5 anys, dos més que la de la Unió.
Així doncs, per cada turisme matriculat s’han perdut prop d’1,4 turismes de més de deu anys. Amb tot, sí que ha crescut molt el nombre de cotxes electrificats. Durant el 2021 van créixer un 62% respecte a l’any anterior, encara que suposa de moment només el 0,54% del total. “La crisi dels microxips i la incertesa econòmica i social han condicionat el ritme de recuperació del mercat, cosa que s’ha traduït en un alentiment encara més gran de la renovació del parc”, apunta Anfac.
Pel que fa al parc de vehicles sobre la base de les etiquetes de la DGT, els d’Etiqueta 0 han experimentat un creixement notable del 71,7%, amb un total de 162.071 unitats, mentre que els dels vehicles Etiqueta ECO han augmentat un 40,11%. Tot i això, aquest tipus de vehicles tan sols representa un 0,54% i un 2,7% respectivament del total del parc automobilístic espanyol.