La Fundació Sorigué de Lleida ha presentat aquest diumenge l’exposició ‘William Kentridge. Fundació Sorigué’, la col·lecció més destacada de l’artista sud-africà a Europa. L’exposició mostra el procés creatiu de Kentridge amb 18 obres i diversos dibuixos i esbossos cedits i vinguts directament de l’estudi de l’artista a Johannesburg. Considerat una figura destacada en la recuperació de la memòria històrica del seu país, Kentridge reflecteix en la seva obra qüestions com la naturalesa de les emocions, la memòria humana, la repressió i la injustícia. A més, la seva obra mestra ‘More Sweetly Play the Dance’ es mostrarà de manera permanent a Planta, el projecte del grup Sorigué i la fundació situat en un complex industrial de Balaguer.
La Fundació Sorigué ha creat al llarg dels últims anys la col·lecció més destacada de l’obra de William Kentridge a Europa, la qual es podrà visitar a la capital del Segrià a partir del proper dimarts. Es tracta d’un grup d’obres on es reflecteixen les peces més rellevants del treball de l’artista. La presidenta de la Fundació Sorigué, Anna Vallés, ha explicat que es tracta del grup “més significatiu”, no només per la quantitat de les obres sinó també per la seva importància.
L’exposició inclou de manera completa el conjunt de vídeos d’animació de ‘7 Fragments for Georges Méliès’, ‘Journey to the Moon’ i ‘Day For Nigt’, així com ‘Middle Aged Love’, una sèrie de quatre dibuixos de grans dimensions. La mostra també exposa el vídeo ‘Tide Table’, un dels capítols del projecte ‘Drawings for projection’ iniciat l’any 1989 i produit durant més de 30 anys.
D’altra banda, a Planta, el complex industrial del grup Sorigué i la fundació a Balaguer, també s’exposarà ‘More Sweetly Play the Dance’ de manera permanent. De fet, l’exposició a Lleida compta amb alguns dels elements que Kentridge va utilitzar per a la creació de la peça. La instal·lació videogràfica de gairebé quaranta metres de longitud també s’exhibirà com a obra convidada del 21 de novembre al pròxim 20 d’abril al Museu Picasso Màlaga cedida en préstec.
Segons Kentridge, el conjunt d’obres es poden llegir com “un diari progressiu” de la vida a Johannesburg, la seva ciutat natal, i d’arreu del món. “En el cas de ‘More Sweetly Play the Dance’ es reflecteix el brot d’Ebola a l’Àfrica de l’Oest del 2014, però actualment també es reflecteix la covid”, ha concretat l’artista.
Considerat una figura destacada en la recuperació de la memòria històrica de Sud-àfrica, Kentridge explora els fets més rellevants del país a través de la seva obra. Amb una trajectòria de més de quatre dècades, l’artista està considerat com un dels creadors més importants dins del panorama artístic internacional i és reconegut pels seus curtmetratges d’animació, així com per treballar la intersecció de diferents llenguatges com el dibuix, el cinema, la música, la dansa o l’escenografia.