Una usuària ha denunciat a través de Twitter la resposta rebuda per part de l’Institut Català de Salut, on una doctora es va negar a atendre-la en la llengua pròpia. Tot i haver interposat una reclamació, l’ICS no ha fet més que excusar-se argumentant que la metge és “bona professional” i que, en aquest moment, “hi ha una manca de professionals”.
Plataforma per la Llengua ja ha reaccionat al cas i ha lamentat que per l’ICS “atendre en la llengua oficial que sol·licita el pacient” no sigui un criteri “prou rellevant”. Davant aquesta negativa, l’ONG del català ha recordat que ser atès en la llengua pròpia d’elecció té un impacte positiu en el benestar dels pacients i emparar-se en la urgència o la cobertura de certes places és “desresponsabilitzar l’administració” a l’hora de vetllar pels drets lingüístics de la ciutadania.
“Proposem determinar quines són les places de difícil cobertura i dur a terme un pla d’estabilització del personal sanitari amb el català com a requisit, a més de sensibilitzar els professionals en la importància de respectar els drets lingüístics dels pacients catalanoparlants”, ha suggerit l’entitat.
Igualment, Plataforma per la Llengua avisa que demanaran explicacions al titular de Salut, Josep Maria Argimon, per la resposta donada a la pacient.
❗️ Per a l’@icscat atendre en la llengua oficial que sol·licita el pacient no és un criteri prou rellevant a tenir en compte per a oferir una atenció sanitària de qualitat.
Rebutgem el seu error de base amb els arguments que exposem en aquest fil 🧵 https://t.co/cwCeGfdop4
— Plataforma per la Llengua (@llenguacat) August 26, 2022