La cineasta Eva Vila, directora del documental Bajarí, estrena aquest divendres la seva tercera pel·lícula Penèlope, una cinta en la qual desconstrueix el mite d’Ulisses de l’Odissea d’Homer en versió femenina i en el que l’espera és el motor dels individus i de tot un poble. Penèlope d’Eva Vila arriba a la gran pantalla després del seu pas per la passada edició del Sevilla Festival de Cine Europeo i el D’A. La cinta està produïda per Araki Films, Televisió de Catalunya i PolandStudio. Aquesta setmana arriba als cinemes Todos lo saben, d’Asghar Farhadi, protagonitzada per Javier Bardem, Penélope Cruz i Ricardo Darín. La pel·lícula estava entre les tres preseleccionades per a representar Espanya als Oscar, però finalment va caure davant Campeones. Les pel·lícules Iqbal i el Superxip i Una casa, la família i un miracle.
Al film Penèlope, la protagonista és la modista d’un petit poble de l’interior de Catalunya. Ella cus i descús els fils. Té el caràcter d’una generació dura però sentida. Ulisses tornarà al mateix poble després de 30 anys d’absència.
Todos lo saben (Asghar Farhadi, 2018)
La cinta Todos lo saben d’Asghar Farhadi és un thriller psicològic en el qual Laura viatja des de Buenos Aire al seu poble natal a Espanya, on viatjarà per assistir a una festa. El que hauria de ser una breu visita familiar es veurà afectada per uns esdeveniments inesperats que canviaran les seves vides.
Al aire, patos (Christopher Jenkins, 2018)
Cinta d’animació familiar que explica la història d’en Peng, una oca soltera i amb una gran autoestima que té per afició les acrobàcies impossibles. Un dia, la seva afició preferida se li gira en contra. Per culpa d’una pirueta mal controlada, Peng, separa dos aneguets, Chao i Chi, de la seva família. A partir d’aleshores, l’oca s’haurà de responsabilitzar d’ells i iniciar un viatge que el farà madurar i conèixer l’amor incondicional de la família. Al aire, patos és un film de Christopher Jenkins escrit pels responsables de la darrera versió cinematogràfica d’El llibre de la selva, Jenkins i Rob Muir.
Book club (Bill Holderman, 2018)
Jane Fonda i Diane Keaton encapçalen el repartiment de la comèdia Book club, una pel·lícula de Bill Holderman sobre un club de lectura format per quatre dones de mitjana edat. Malgrat no ser el tipus de literatura que solen llegir, Cinquanta ombres d’en Grey els crida l’atenció i decideixen escollir-lo com a lectura del mes. Després de llegir-lo la seva vida social i amorosa donarà un tomb.
Contigo no, bicho (Álvaro Alonso, 2018)
En aquesta comèdia adolescent de Miguel Ángel Jiménez, quatre col·legues d’institut es passen tot el dia pensant en noies i videojocs. Quan un d’ells perd la virginitat la resta decideix que no poden ser menys, per això marxen de cap de setmana amb aquest únic objectiu. En aquest viatge es toparan amb tota mena de personatges i situacions ben còmiques.
Iqbal i el Superxip (Oliver Zahle, 2018)
Basada en la novel·la de Manu Sareen, la pel·lícula explica la història d’Iqbal i Sille, dos bons veïns i amics que veuen amenaçada la seva feliç infantesa quan uns especuladors irrompen amb un pretès projecte de regeneració urbana per fer-se amb el petroli de la zona. Però Iqbal ha descobert un xip amb energia màgica que els podria ajudar a revertir la situació i recuperar les seves cases, respectivament. La pel·lícula s’estrena també doblada al català en algunes sales de Catalunya.
Los amores cobardes (Carmen Blanco, 2017)
Carmen Blanco debuta com a directora de llarg metratges amb Los amores cobardes. A la pel·lícula, Eva és una noia jove i independent que viatja a la seva ciutat natal per passar-hi les vacances d’estiu. Allà es trobarà amb en Rubén, que havia estat el seu millor amic i amb qui no ha tingut contacte des que ell va decidir trencar la relació totalment. L’Eva haurà de pensar si dona una segona oportunitat al seu ex amic, i també reflexionarà sobre la raó per la qual ell va decidir deixar de veure-la.
Predator (Shane Black, 2018)
Shane Black (Iron Man 3) fa reviure el depredador més famós de la història del cine a The Predator. Aquesta és la quarta pel·lícula d’una saga que va començar l’any 1987 amb Arnold Schwarzenegger com a protagonista, i una seqüela de les seves predecessores i, per tant, no segueix el fil argumental de les pel·lícules que –més recentment- han enfrontat el predator amb l’Alien de Ridley Scott.
Al film quan el petit Rory activa accidentalment el retorn a la terra dels yautjas, desencadenarà que els caçadors més letals de l’univers. Aquests alienígenes han millorat el seu ADN i només un grup d’ex soldats i una professora de ciències podran evitar el final de la raça humana.
Testigo de otro mundo (Alan Stivelman, 2018)
Documental del cineasta Alan Stivelman que recrea la misteriosa vivència de Juan Pérez. Quan tenia 12 anys, Pérez va viure un esdeveniment inexplicable que va marcar-lo per sempre. En el documental, el protagonista torna al passat per reviure i recrear aquell moment, en què va contactar amb un ens desconegut i sobrenatural. A través de material d’arxiu i testimonis propers al personatge, el documental descobreix a l’espectador noves visions sobre el fenomen zombi.
Marisa en los bosques (Antonio Morales, 2017)
Arriba a la gran pantalla ‘Marisa en los bosques’ dirigida per Antonio Morales i protagonitzada per Patricia Jordá, Aida de la Cruz i Mauricio Bautista. La protagonista, Marisa, és una dramaturga de 35 anys que té la sensació que s’ha convertit en l’actriu secundària de la seva pròpia vida. No te projectes, ni feina, ni futur i se centra en el gran drama de la seva millor amiga Mina, qui acaba trencar la seva relació amb Salvador.
Una casa, la família i un miracle (Augusto Fornari, 2017)
Divendres s’estrena també la comèdia italiana Una casa, la família i un miracle (en català a algunes sales). Per ajudar el seu germà arruïnat, quatre germans decideixen vendre la torre del seu pare, que està en coma des de fa dos anys. Però l’endemà de la venda, el pare desperta inesperadament, recuperat. La feina serà pels seus fills, que han d’evitar-li trastorns al seu pare i per això intenten recuperar almenys tots els mobles i relíquies familiars perduts amb la venda de la casa.