Tres pel·lícules biogràfiques s’estrenen simultàniament aquesta setmana als cinemes. D’una banda, la francesa Promesa al amanecer adaptació de la novel·la homònima i autobiogràfica de l’escriptor Romain Gary, i que compta amb l’actuació destacada de Charlotte Gainsbourg. En segon lloc, Rodin, biopic del cèlebre escultor francès encarnat per l’actor Vincent Lindon. I, finalment, el film La música del silencio de Michael Radford, basada en les memòries personals del tenor italià Andrea Bocelli. En un registre molt diferent, divendres arriba a la gran pantalla Revenge, el violent film pel qual el Festival de Sitges va atorgar l’any passat el guardó a la millor direcció a Coralie Fargeat.
Revenge (Coralie Fargeat, 2017)
La directora francesa Coralie Fargeat va rebre l’any passat a Sitges el premi a millor direcció per la seva opera prima, Revenge. Una pel·lícula de violència descarnada i identificada dins del subgènere de ‘violació i revenja’. El relat se cenyeix a aquests dos conceptes: una noia jove s’instal·la en un lloc remot i és violada repetidament i deixada pràcticament per morta. Després de sobreposar-se, la protagonista anirà venjant-se, un per un, dels seus agressors.
Setmana de biopics
Fins a tres pel·lícules biogràfiques s’estrenen aquesta setmana als cinemes. La música del silencio, basada en les memòries del tenor Andrea Bocelli, explica com la seva família el va impulsar a potenciar el seu talent musical des de petit i el camí recorregut fins a esdevenir una gran estrella. El mateix Bocelli ha participat en el guió de la pel·lícula, dirigida per Michael Radford, i protagonitzada pel britànic Toby Sebastian (Boccelli), Antonio Banderas i Jordi Mollà.
Rodin (Jacques Doillon, 2017), encarnat pel veterà actor francès Vincent Lindon, és un llargmetratge ambientat a París l’any 1880 que explica la història de l’escultor Auguste Rodin, a partir del moment en què rep el seu primer encàrrec per a l’estat francès: La porta de l’Infern. La pel·lícula narra també la coneixença amb Camille Claudel, primer ajudant i després amant de l’escultor, i s’apropa a la intimitat de l’artista i les seves inseguretats.
La tercera estrena ‘biogràfica’ és Promesa al amanecer (Eric Barbier, 2017), una adaptació de la novel·la homònima i autobiogràfica de l’escriptor Romain Gary. La cinta, nominada a 4 premis Cèsar i èxit de públic a França, fa un recorregut històric per la vida de Gary i la relació amb la seva mare (Charlotte Gainsbourg), des de la seva dura infantesa a Polònia fins a la seva participació en la Segona Guerra Mundial com a pilot.
Los futbolísimos (Miguel Ángel Lamata, 2017)
Basada en la novel·la de Roberto Santiago El misterio de los árbitros dormidos (primer llibre de la saga infantil que dóna nom a la pel·lícula), Los futbolísimos s’estrena amb direcció de Miguel Ángel Lamata, director de films com Tensión sexual no resuelta (2010), Nuestros amantes (2006) o ISI/DISI. Alto voltaje (2006).
A la pel·lícula, els membres d’un equip infantil de futbol Pakete i Helena lideren la investigació per mirar de descobrir per què els arbitres s’adormen durant les jugades decisives dels decisius partits que han de decidir si salven la categoria o descendeixen.
Alpha (Albert Hughes, 2018)
Film èpic ambientat al període Paleolític superior (20.000 anys abans de Crist) que narra les vivències d’un jove que s’embarca sol en una expedició plena de perills per trobar la seva tribu. En aquest camí l’acompanya un amic inesperat: un llop salvatge que acabarà sent el millor company de viatge.
¿Quién està matando a los Moñecos? (Brian Henson, 2018)
En aquesta pel·lícula dirigida al públic infantil i adult conviuen els humans amb les marionetes de la factoria ‘The Muppets’ (també coneguts com ‘Teleñecos’). El film explica com les marionetes són vistes com a ciutadans de segona. Una d’elles, l’ex policia Phil Edwards, decideix posar-se a investigar l’assassinat, un per un, dels membres del grup ‘The Happytime Gang’, famós als anys 80 per un programa infantil.
Hotel Salvación (Shubhashish Bhutiani, 2016)
Daya, un home de 77 anys, està convençut que morirà aviat per culpa d’un mal presagi que ha tingut mentre dormia. L’home d’origen indi demana al seu fill Rajiv que l’acompanyi a Benarès, la ciutat sagrada banyada pel riu Ganges, on vol anar a morir. Junts fan el viatge i s’allotgen a l’Hotel Salvació, un establiment dedicat a acollir a aquells que han de morir. Però només tenen 15 dies per fer-ho, ja que l’hotel cancel·la l’habitació passat aquest temps.
Asalto en la noche (James McTeigue, 2018)
Shaun és una mare de dos fills que acaba de perdre el seu pare. Ha heretat una casa a Malibú i decideix mudar-s’hi amb la canalla. Allà els sorprenen quatre individus que volen apropiar-se dels diners que el pare amaga a la casa. Els invasors segresten els nens a l’interior i deixen la mare fora de la finca, que malgrat resultar ser una fortalesa no pot resistir els embats de la mare per recuperar els seus fills i l’herència del seu pare.
Waterboys (Robert Jan Westdijk, 2016)
La pel·lícula de Robert Jan Westdijk explica la història d’un novel·lista anomenat Víctor, que té un fill de 20 anys músic, que toca el violoncel. Als dos els acaben de deixar les respectives parelles i decideixen fer un viatge a Escòcia per conèixer-se millor i estrènyer els seus vincles. El film el protagonitzen Leopold Witte i Tim Linde.