Les escales de la catedral de Girona van viure ahir una tarda nit de festa. La Ludwig Band i Blaumut van omplir les més de 800 localitats en dos concert consecutius que van fer vibrar el públic. La banda d’Espolla va arrencar la seva festa particular que va servir per presentar ‘Gràcies per venir’ el seu darrer treball. Un públic entregat que no va seure ni va deixar de ballar en cap moment i que va corejar les cançons dels empordanesos, que van esgotar les localitats. Dues hores i mitja més tard era el torn dels barcelonins Blaumut, que també van fer vibrar el públic amb les seves cançons i, especialment, amb clàssics com ‘Bicicletes’ o ‘Pa amb oli i sal’.
Nit intensa a l’Strenes. La Ludwig Band i Blaumut van encetar el darrer cap de setmana de concerts del certamen i ho van fer amb totes les entrades venudes. Hi havia ganes de veure la posada de llarg de la banda d’Espolla presentant ‘Gràcies per venir’ en un dels espais emblemàtics del festival. El cantant de la Ludwig Band, Quim Carandell, explicava que van haver de fer algunes modificacions per poder-se adaptar a un escenari que no és tan “recollit” com els que han anat en la darrera gira.
La banda va arrencar amb tres cançons del nou àlbum ‘El meu amor se n’ha anat de vacances’, que és el primer senzill del darrer disc, ‘Per allà a Lesseps’ i ‘Bon amic, vell amic’. Tres temes que van servir per fer aixecar un públic que ja no va tornar a seure i que cançó rere cançó va anar aplaudint i ballant sense parar. ‘Desembre’ va donar pas a un dels primers moments àlgids del concert amb ’30 monedes’ i ‘Judes’.
Carandell va suggerir irònicament si el públic volia seure, però va servir de poc i les 800 persones van seguir dretes i saltant a cada cançó del grup format a Espolla. De fet, va ser amb el següent tema, Contraban, quan el cantant de la Ludwig Band va decidir baixar de l’escenari per pujar les escales del temple entre els aplaudiments del públic. Més tard ho tornaria a fer amb el guitarra i el baixista, en el que va resultar ser una festa amb el públic entregat.
Un altre dels grans moments va ser quan el grup va fer sonar les primeres notes d’’El fill del rei’, just abans de ‘Calderes’, per donar pas als bisos. ‘Manela’ va ser el preludi del moment que esperava el públic.
El concert es va tancar evidenciant que Quim Carandell no era profeta quan abans del concert donava per fet que el públic no saltaria ni s’aixecaria. I és que amb ‘S’ha mort l’home més vell d’Espolla’ el grup va tancar la segona visita de la Ludwig Band al festival Strenes, amb el públic baixant a tocar de l’escenari i ballant.
Blaumut es treu l’espina
Després de la festa de la Ludwig Band va ser el torn de Blaumut que tornaven a l’Strenes, aquest cop sí, a les escales de la catedral. Un escenari que haurien d’haver visitat el 2020, però la pandèmia ho va impedir. “Avui ens traiem una espina i estem molt feliços de poder tocar a les escales i omplir l’aforament”, assenyalava el cantant de la banda, Xavi de la Iglesia.
A Girona, Blaumut va presentar la primera part del seu nou àlbum, ‘Abisme, capítol 1’. Cinc cançons inèdites que es van combinar amb els grans èxits del grup. Un concert d’hora i mitja que arribava al punt àlgid amb ’21 botons’ i ‘Pa amb oli i sal’, on el públic es va entregar a la banda i que va donar pas als bisos. Uns bisos que van arrencar amb ‘Imparell’, seguit de ‘L’últim arbre del bosc’ i el clàssic ‘Bicicletes’ que va servir per posar el punt i final a un concert vibrant que va treure una espina als barcelonins.
L’Strenes segueix aquest cap de setmana amb dos dobles concerts. El primer serà el de Guillem Gisbert aquest dissabte i la festa final la posaran The Tyets que tancaran demà un festival amb èxit de públic.