L’advocat de l’ANC ha assegurat aquest dimecres al jutjat que la web de ‘Consum Estratègic’, que publicita les empreses que s’adhereixen a diversos paràmetres socials, econòmics i nacionals, no suposa un “boicot negatiu” a les que no hi surten, sinó un “‘buycot’ positiu”, jugant amb el verb ‘comprar’ en anglès, que fomenta el consum de determinades companyies. Així, considera que la pàgina és un exercici de la llibertat d’expressió que no discrimina per raons polítiques a cap empresa. El lletrat Xose Senen Rodríguez Castro ho ha dit durant la vista oral al jutjat mercantil número 11 de Barcelona per a les mesures cautelars que ha demanat la patronal Foment del Treball, que s’oposa a la web, en considerar-la discriminatòria i competència deslleial.
Segons Rodríguez Castro, el ‘buycot positiu’ és un “consum polític positiu”, és una “campanya merament informativa” i ajuda els consumidors a poder triar entre els “grans monopolis que dominen el mercat” i altres empreses que respecten el medi ambient, la llengua i la cultura catalana, les condicions laborals o la proximitat dels seus productes.
En canvi, l’advocat de Foment, José Manuel Calavia, creu que la web fa xocar la llibertat d’opinió i la llibertat d’empresa, ja que ha “fet un pas més” i ha publicitat determinades empreses per sobre d’unes altres. “Podrien haver criticat les empreses que van treure la seu de Catalunya, però s’han posat instruments materials i humans perquè la crítica tingui conseqüències perjudicials”, ha dit. Així, ha lamentat que s’hagi difós aquest “boicot” en mitjans de comunicació, fires o xerrades, i per això demanen que es clausuri la web cautelarment i es prohibeixi fer difusió i xerrades o fira sobre aquestes empreses que sí que compleixen els requisits establerts per l’ANC.