Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

L’Ajuntament de Valls impulsa una campanya per motivar que els comerciants s’adrecin en català a la clientela

|

- Publicitat -

L’Ajuntament de Valls vol animar els comerciants de la ciutat que facin servir sempre el català a l’hora d’iniciar conversa amb els seus clients i a mantenir-se parlant en llengua catalana. És dels primers municipis catalans en impulsar aquesta campanya, engegada per l’entitat Plataforma per la Llengua al País Valencià.

Publicitat

Aquest dimecres s’han començat a repartir adhesius amb l’eslògan ‘Digues bon dia!’ perquè els establiments els enganxin a les portes. En aquesta iniciativa hi participen més d’una trentena de botigues i comerços, que estan associats a Comerç de Valls. L’Ajuntament vol fer-la arribar a tot el sector de la restauració i que aquesta campanya de foment del català s’estengui a una àmplia representació d’establiments de la ciutat.

Segons l’Ajuntament, tot i que el català és la llengua emprada per la majoria de comerciants de Valls, és habitual expressar-se en castellà amb interlocutors que fan servir aquesta llengua, i ara amb la campanya es vol “revertir” aquesta situació. “El català està en clar retrocés respecte del castellà, i segons l’enquesta d’usos lingüístics del 2018, l’última publicada, el 94% de la població a Catalunya entén el català; per tant, no hi ha cap argument que avali que no puguem parlar en català amb la majoria de la població que viu al país”, afirma la regidora d’Afers Socials, Educació i Política Lingüística, Teresa Rull.

És per això que les regidories d’Educació i Política Lingüística i de Comerç i Turisme promouen aquesta iniciativa en col·laboració amb Comerç de Valls amb l’objectiu principal d'”apoderar els comerciants vallencs a mantenir-se parlant en català en les converses amb la clientela”. L’adhesiu distintiu col·locat a les portes d’accés dels establiments busca animar tant els comerciants com la clientela a parlar en català. Aquesta és una campanya que la Plataforma per la Llengua va idear amb la intenció de promoure l’ús de la llengua catalana en espais quotidians com les botigues, bars i restaurants.

Et pot interessar  Salut rep 279 queixes reclamant atenció oral en català en els últims tres anys
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut