Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

L’Ajuntament de Barcelona inicia les actuacions per modificar la mobilitat als entorns de l’Estació de Sants

Les obres duraran vuit mesos i permetran traslladar el trànsit motoritzat a la banda mar de l’estació

|

- Publicitat -

L’Ajuntament de Barcelona inicia aquest dimecres les actuacions per modificar la mobilitat als entorns de l’Estació de Sants. Ho ha anunciat la primera tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Laia Bonet, durant una atenció als mitjans: “És un deute històric amb la ciutat”, ha dit. Els treballs suposaran el trasllat del trànsit motoritzat de la banda muntanya a la banda mar de l’estació, deixant l’espai alliberat per a ús de vianants i bicicles. Les obres, que duraran fins a la primavera del 2024, permetran que ADIF pugui abordar la primera fase de les obres de l’estació, que inclouran l’ampliació del vestíbul de l’edifici, l’habilitació de dos accessos més, un a cada costat, i la posterior rehabilitació de la plaça dels Països Catalans.

Publicitat

Les obres que comença el consistori es dividiran en tres àmbits: la zona sud de l’estació, a tocar del parc de l’Espanya Industrial; la zona de la nova cruïlla amb comtes de Bell-lloc – plaça de Joan Peiró; i la zona de confluència dels carrers Numància, Tarragona, avinguda Roma i Provença. Bonet ha assegurat, però, que aquestes accions no tindran “gaire impacte” pel trànsit.

La primera fase dels treballs d’adaptació de la mobilitat consistiran en l’adaptació d’una part del vial de vianants del costat mar de l’estació, des del carrer del Vallespir fins al carrer Tarragona, per transformar-lo en una via de trànsit rodat de doble sentit de circulació, amb un carril ordinari i un carril per bus per sentit.

En el tram del passeig de Sant Antoni, situat entre la plaça de Joan Peiró i Comtes de Bell-Lloc, es demolirà la vorera actual i es faran obres per habilitar un nou tram de vial que connecti amb l’espai ocupat per l’actual vial de vianants de la banda mar de l’estació. Aquests treballs comportaran l’ocupació d’un dels dos carrils de circulació que existeixen actualment. A banda, a la part situada entre Comtes de Bell-Lloc i el carrer Tarragona, es faran tasques per adequar l’espai actual com a vial de circulació.

Et pot interessar  El nou mapa del soroll a Barcelona recull descensos de nivells d’entre el 5 i el 6%

La darrera fase d’aquestes actuacions preveu la realització de diverses intervencions a la zona de confluència dels carrers Numància, Tarragona, avinguda Roma i Provença per rectificar l’actual traçat de circulació i redirigir la mobilitat cap a la seva nova configuració.

A banda, la parada de bus de les línies 115, H10 i V5, en la seva situació final, quedarà desdoblada en dues: una estarà ubicada al passeig de Sant Antoni per a les línies 115 i H10; hi haurà una segona parada a l’inici del carrer Comtes de Bell-lloc, per a la línia V5.

Un cop finalitzada l’actuació prèvia i mentre ADIF dugui a terme aquests treballs, l’Ajuntament portarà a terme l’adequació de l’estació d’autobusos i del carrer Viriat per permetre l’avançament dels treballs de creixement del vestíbul de l’estació. L’espai recuperat en aquest àmbit es destinarà a l’ús de vianants i bicicletes. Es calcula que als voltants de la nova estació els vianants tindran un 85% més d’espai. L’avantprojecte de transformació de l’estació i tot el seu entorn es va presentar l’any passat després d’un procés participatiu “llarg” per recollir les demandes del veïnat, ha recordat Bonet.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut