L’any 2022 l’Agència Catalana de Consum va registrar 456 denúncies per aspectes relacionats amb drets lingüístics, fet que suposa un creixement del 121% en comparació a l’any anterior, quan es van rebre 206 notificacions per aquest assumpte. Segons ha indicat en roda de premsa el secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos, això mostra una “creixent conscienciació” dels consumidors en aquest tema estratègic per l’Executiu català. “Ens ratifica que l’acció de Govern va en paral·lel al que seria la preocupació dels consumidors”, ha afirmat. Segons dades difoses aquest dimarts, també s’han incrementat les inspeccions -passen de 718 a 968- i les sancions, que passen de 16 al 2021 a 68 el 2022.
Avui presentem les dades de 2022: "hem gestionat 24.654 reclamacions i 3.148 denúncies, xifres que constaten l'empoderament de la ciutadania pel que fa als seus drets com a persones consumidores". pic.twitter.com/UBzCoLeCKH
— Consum (@consumcat) March 14, 2023