El Consell i el Parlament europeus han assolit aquest dimarts un acord provisional per implementar un sistema comú per restringir el dret de conduir a la Unió Europea. L’objectiu és que els infractors siguin responsables de les faltes que cometin a qualsevol país membre del club dels 27, amb independència d’on s’hagi comès l’acció il·legal. La norma vigent estableix que els països poden restringir el dret de conduir a un conductor només al seu territori, mentre que l’únic que pot restringir aquest dret a tota la UE és el país que ha expedit el carnet. Així, actualment un conductor pot tenir prohibit conduir en un país on hagi comès una infracció greu però pot seguir fent-ho a la resta, si no és el que li ha expedit el carnet.
Amb les noves normes acordades avui, l’estat membre on s’hagi comès la infracció haurà d’informar de la inhabilitació a l’estat membre on s’hagi expedit el carnet, i aquest estarà obligat, en condicions específiques, a imposar una inhabilitació similar a l’infractor per a tota la UE.
L’acord provisional haurà de ser avalat ara pels representants dels estats membres al Consell i pel Parlament Europeu. Posteriorment serà adoptat formalment per ambdues institucions després d’una revisió jurídicolingüística.