No és un secret que l’audiència televisiva fa temps que es va reduint progressivament a Espanya. Durant el darrer any, ha caigut fins els 5,8 milions d’espectadors, la qual cosa suposa 716.000 persones menys que l’any 2021. Segons l’informe que presenta anualment GECA, fet a partir de dades de Kantar Media, el nombre total d’espectadors del 2022 ha estat la xifra més baixa des de l’any 2004, que va ser de 6,1 milions.
Però el nombre de persones que miren programes de televisió no és l’única dada que ha baixat en picat. Durant el 2022 la quantitat de consum també ha patit una gran davallada. La mitjana per espectador ha caigut fins a 183 minuts. Es tracta de la la xifra més baixa des de 1993, que era de 204 minuts.
Malgrat que totes les franges d’edat han reduït el temps que passen davant la televisió l’any 2022 respecte del 2021, la baixada és especialment significativa en els majors de 65 anys, que han restat 31 minuts de consum. D’aquesta manera, aquest grup queda amb una mitjana de 330 minuts.