31 milions d’usuaris en tres dies. Aquestes són les dades de l’últim record de la plataforma Netflix amb l’aposta de ‘Criminales en el mar’, una comèdia romàntica de Jennifer Aniston i Adam Sandler. Els espectadors, però, no només han visionat la pel·lícula, sinó que s’han empassat com la producció escenifica el país d’Espanya. Un ‘tablao’ flamenc, un bus dels anys 50 i un aeroport que cau a trossos. Aquesta és l’escena que descriu l’arribada dels protagonistes a Espanya, el primer destí de tot un viatge per Europa celebrant el seu viatge de noces.
Un bus atrotinat que porta el nom de ‘Gonzáles Tour’, com si haguessin aterrat a un país llatinoamericà, i un personatge reclamant el què ja havia pagat. Així els pinten. El film perpetua els estereotips que la societat americana té d’Espanya i ja ha rebut crítiques per part de capçaleres espanyolistes i unionistes que lamenten aquesta visió del país, però que no han pogut aturar les xifres estratorfèriques de reproduccions, ja mundials.