La Generalitat a l’agost van destinar mig milió d’euros al Gremi de Llibreters per l’organització de la campanya “Fas 6 anys, tria un llibre”. En l’última edició hi van participar una mica menys del 40% dels nens de 6 anys. L’edició d’enguany va ser presentada a la biblioteca de l’Escola Orlandai el passat 15 d’octubre.
Bon dia.
Ja hem obert.
Tornem a NO participar en la campanya “Fas 6 anys, tria un llibre”. Hem explicat altres cops perquè no ho fem: implica una despesa de diners públics que podrien ser invertits de manera molt més eficient per fer veritables lectors.— Llibreria Calders (@LaCalders) 23 d’octubre de 2018
La llibreria Calders, però, no hi ha volgut participar. Aquest matí han publicat una piulada on deixaven clar que hi ha mètodes més efectius per fer nous lectors que xecs regal. D’altra banda han volgut deixar clar que indicaran a tots els clients que ho demanin la llibreria més propera on poder utilitzar els xecs regal. La llibreria aclareix que la campanya suposa una despesa de diners públics que podrien ser invertits de manera més efectiva d’altres maneres. Per últim, es posen a la disposició del govern i altres institucions per tal d’ajudar en tot allò que faci falta per millorar l’experiència.
La llibreria Calders ha esdevingut molt popular entre els aficionats a la lectura de Barcelona. El seu adveniment ha generat o ha sustentat un seguit de noves llibreries que han trobat en la relació directa amb el públic i l’organització d’actes, una nova manera de fer de les llibreries un punt ineludible de la vida cultural de Barcelona.