Si per alguna cosa és coneguda la cadena televisiva ‘Trece’, de la Conferència Episcopal Espanyola, és pel seu posicionament proper a l’extrema dreta. Però menys coneguda és la xifra que els costa mantenir-la: només el 2017, el canal de televisió va tenir unes pèrdues de 10 milions d’euros que s’han de sumar als 72 milions dels seus primers sis anys d’activitat, segons dades del Registre Mercantil. Uns diners que no s’han traduït en una elevada quota de pantalla, ja que compten amb una audiència minoritària que ronda el 2%.
‘Trece’, que realitza els seus propis programes, pateix des de fa temps pèrdues milionàries: ja han gastat 82,3 milions d’euros des de la seva posada en marxa, el 2011. Tant és així que la Conferència Episcopal Espanyola ha hagut d’acudir al rescat financer. En els exercicis 2016 i 2017, li van concedir una línia de crèdit participatiu amb un límit de 20 milions d’euros que ja s’ha assolit. D’altra banda, la situació econòmica de ‘Trece’ ha portat a alguns dels seus proveïdors (entre ells ‘Unidad Editorial’, que posseeix un 1,50% de la cadena, així com ‘El Mundo’, ‘Marca’ o ‘Expansión’) a capitalitzar almenys una part del seu deute.