El sindicat anarquista CNT exigeix a Rodalies i Renfe que tingui en compte la classe treballadora a l’hora d’habilitar serveis per a facilitar les connexions arran de les obres que s’executen entre les estacions de Parets del Vallès i la Garriga, per on circula la línia R3. Les obres, que s’emmarquen al ple ‘Transformem Rodalies’, desdoblaran la línia R3 al seu pas entre les dues localitats esmentades; començaran el pròxim dijous, 12 d’octubre, i està previst que s’allarguin fins a la segona quinzena de gener. Tot i que s’habilitarà un servei d’autobús llançadora entre les estacions de la Garriga i la Sagrera, el sindicat reclama que s’habilitin més autobusos des d’estacions que també acostumen a tenir un gran volum de viatgers, com són les estacions de les Franqueses del Vallès, Granollers–Canovelles i Parets del Vallès.
El servei de transport entre la Garriga i la Sagrera estarà cobert per un autobús llançadora que funcionarà de dilluns a divendres des de les 6 del matí fins a les 21 hores del vespre, amb freqüència de pas cada 30 minuts, molt similar a la del tren. Tanmateix, les estacions de les Franqueses, Granollers-Canovelles i Parets del Vallès només disposaran d’un servei d’autobús fins a l’estació de Mollet Santa Rosa.
Davant aquesta situació, el sindicat CNT ha emès un comunicat en el qual reclama a Renfe i Rodalies que repensi el servei d’autobusos llançadora directes. L’anarcosindicat “considera inacceptable que no es facilitin autobusos llançadora directes des de l’estació Granollers–Canovelles“, ja que és la “principal estació de tren per a la població de les classes treballadores de Canovelles i voltants, amb el perjudici que això suposa per a les persones usuàries de la zona”.
La CNT exposa que “són precisament les zones amb major població treballadora les que haurien de tenir serveis reforçats mentre durin les reformes de la línia de tren R3, perquè són les zones on hi viuen els usuaris que menys accés a recursos privats tenen (cotxe particular, aparcaments, etc.)”; compara la renta per càpita entre la Garriga, que sí que disposarà del servei d’autobús llançadora, i Canovelles. A la primera, la renta és, de mitjana, un 25% superior a la de Canovelles.
Amb tot, el sindicat s’ha dirigit a l’Ajuntament de Canovelles, al de Granollers i al Consell Comarcal del Vallès Oriental per a demanar una explicació que “justifiqui aquesta mala gestió del servei alternatiu” i el “cas omís a les persones de classe treballadora que depenen del transport públic per acudir als seus llocs de treball”. A la vegada, també s’ha reclamat que “es complementi el servei planificat amb autobusos llançadora directes des de l’estació de Granollers–Canovelles fins a Barcelona”.