La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha presentat aquest divendres el seu nou Pla Estratègic. El document, que s’ha fet públic a través de la web de l’entitat, conté els objectius i els reptes que la Corporació es planteja de cara al futur. En plena era digital, la CCMA ha volgut començar un procés de transformació a través de set àmbits d’actuació que esperen aplicar-se durant els propers anys. D’entre les moltes propostes que inclou el Pla Estratègic, en destaquen l’aposta per la difusió de la cultura catalana i l’accés a continguts en català; la informació, l’entreteniment, la cultura i l’educació; l’ampliació de públics; la transformació digital o els objectius de lideratge i de consolidació com a motor de la indústria audiovisual catalana.
La realitat actual de la nostra societat és global i virtual, cosa que la Corporació ha tingut en compte. Els hàbits de la ciutadania han canviat molt i l’ecosistema audiovisual també. La necessitat d’evolucionar per satisfer aquesta transformació és el que ha motivat l’entitat a apostar per dur a terme tots aquests canvis. La presidenta de la CCMA, Rosa Romà, ha assegurat que el procés de refundació ha de “continuar per ser encara més importants per a la vida de les persones que miren i escolten els mitjans públics”. “I rellevants també per aquells que encara no ho fan”, ha afegit.
En aquest sentit, ha apuntat que cal que els mitjans de la CCMA evolucionin per adaptar-se “millor” als nous hàbits i interessos amb l’objectiu per enfortir la llengua, la cultura i la cohesió de la societat catalana “en tota la seva diversitat”, amb un servei públic audiovisual “de qualitat, en català i digitals”. Per tal de conèixer més personalment quins eren els canvis que necessitava aplicar la Corporació i quins aspectes calia incentivar per seguir atraient espectadors, l’entitat ha fet partícip a gran part del seu equip i ha comptat amb l’opinió de més de mil treballadors.