Aquest divendres 13 d’agost hi ha hagut un altre cas de discriminació lingüística. Aquest cop ha succeït al Centre de Salut de Santanyí a Mallorca. Un jove va demanar una ambulància, perquè atenguessin al seu pare. Malgrat la urgència de la situació, el telefonista li ha demanat que repetís les seves paraules en castellà, com afirma dBalear.
L’usuari va comentar-li que formava part dels seus drets que l’atenguessin en català. Malgrat això, el treballador del centre de Salut li va dir que “no era traductor” i va afirmar que “aquí no sou catalans”. També li va dir que Mallorca és una societat “bilingüe” i li va exigir que parlés a castellà. A causa de la necessitat d’actuar de pressa, l’usuari va acabar cedint i va canviar de llengua, però mentre ocorria la conversa s’estava perdent temps en un cas d’emergència.
Aquesta lamentable situació ja ha succeït anteriorment a les Illes Balears en què distintes persones han estat discriminades pel fet de voler ser ateses en català en Centres de Salut. L’usuari ha posat la denúncia a l’Oficina de Defensa de Drets Lingüístics i ha advertit la mala atenció rebuda. La no atenció en aquest cas és especialment greu, ja que es tractava d’una emergència sanitària en què la vida d’una persona podria haver estat en joc.
A lo que llega la estupidez humana, por ambas partes. No brindar atención médica de emergencia porque no se solicita en castellano, por parte del burócrata, y no querer hacerlo en castellano por parte del afectado, ambos muestran la estupidez respectiva. Puedo entender que los catalanoparlantes se sientan discriminados por no recibir respuesta en catalán pero ¡por favor! déjense de estupideces mientras se le está muriendo el padre…