Per l’organització, “cal treballar perquè l’aeroport del Prat creixi segons un escenari de creixement qualitatiu mig/alt i esdevingui un ‘hub’ de companyia de llarg recorregut, que mantingui el seu domini com a principal aeroport en nombre de connexions intraeuropees”. En paral·lel, la Cambra creu que els aeroports de Girona, Reus, Sabadell i Lleida han d’aportar valor afegit en àmbits d’especialització, formació i suport.
Actuacions que la Cambra veu “necessàries”
El projecte més important per la Cambra és la construcció d’una terminal satèl·lit que permeti incrementar la capacitat nominal de l’aeroport de 55 milions de passatgers a 70 milions. Aquest espai permetria descongestionar la T1 i la T2, que durant els últims anys pràcticament han arribat a la seva capacitat màxima.
La segona gran actuació és l’ampliació de la tercera pista per ampliar la cobertura de vols intercontinentals. En aquest sentit, la Cambra destaca que cal tenir en compte l’impacte mediambiental que tindria aquesta actuació, ja que afectaria directament a la zona natural de la Ricarda. Per altra banda, Aena hauria d’arribar a una entesa amb els ajuntaments del Prat i Gavà i proposar mesures compensatòries per renaturalitzar les àrees pertanyents al Delta del Llobregat, així com analitzar quins efectes tindrà això sobre l’operativa de les grues del port.
A més, la Cambra esmenta el projecte de la ciutat aeroportuària, que ha de funcionar com un centre de serveis i negocis que incorpori totes les necessitats del sector aeronàutic. En aquest sentit, apunta que “caldria assegurar l’inici de la seva construcció perquè el seu desenvolupament serà previsiblement gradual i lent”. Finalment, la Cambra remarca la importància de completar l’arribada del servei de Rodalies a la Terminal 1.
Projectes a la resta d’aeroports
En el mateix comunicat, la Cambra afirma que la seva aposta passa per una xarxa d’infraestructures “descentralitzada i interconnectada”. És per això que demana connectar els aeroports de Girona i Reus amb el de Barcelona aprofitant la línia d’alta velocitat.
Per altra banda, recorda que l’aeroport de Sabadell necessita “una actualització de les seves infraestructures i millora de serveis” per “seguir sent un referent de l’aviació en general”. Per la Cambra, totes les propostes “no només contribuirien a la recuperació econòmica, sinó que també suposarien un impuls al desenvolupament de futur”.