L’organització espera que es pugui incloure com a esmena a la nova llei de transport de passatgers
El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha assegurat aquest dimecres que Junts, ERC, Comuns i CUP donen suport a la proposta del col·lectiu perquè la nova llei de transport de passatgers de vehicles fins a nou places inclogui el títol de B2 de català com un requisit per aconseguir la llicència de conductor. Álvarez ho ha explicat des del faristol de la sala de premsa del Parlament de Catalunya després de les reunions que l’entitat ha mantingut amb els diferents grups. La llei ha d’arribar al debat parlamentari a finals d’aquest mes i principis del vinent, segons els càlculs d’Álvarez, que espera que aquesta qüestió es pugui incloure i aprovar al redactat final de la norma.
En paral·lel, Élite Taxi negocia altres esmenes amb els grups parlamentaris, com ara una “flexibilització” de les tarifes perquè es puguin incrementar fins a un 25% a canvi de poder fer viatges “compartits”. Álvarez ha explicat que ajudaria a “l’eficiència” del servei i que, a través d’una aplicació, permetria que diferents persones amb una mateixa destinació poguessin agafar el mateix vehicle, que faria més recorregut, i per tant cobraria una carrera més alta, però que repartiria el preu entre els diferents usuaris, als quals el viatge els sortiria més econòmic.
Álvarez també ha explicat, d’altra banda, que han pactat amb quatre autoescoles formació gratuïta per a ser taxista a conductors de plataformes de VTC que vulguin deixar aquest sector i passar a un altre “amb millors sous i menys precarietat”.
Finalment, i pel que fa al conflicte amb plataformes com Uber o Cabify, Élite Taxi ha proposat que s’estableixi una quota de conductors atenent la sentència europea que permet restringir la competència “per raons d’imperiosa necessitat” en aspectes com l’ocupació de l’espai públic o la preservació del medi ambient.
A parer del col·lectiu, això permetria esquivar les sol·licituds de llicència VTC que aquestes plataformes han fet a comunitats com Catalunya o, sobretot, Madrid, emparades per una altra sentència europea que eliminava la proporció d’un VTC per cada trenta taxis establerta per una normativa estatal.
Atès que les sol·licituds eren anteriors a la segona sentència, la que permet restringir la competència, no queden afectades per aquest text, i és en aquest context que els taxistes proposen la quota de conductors a les VTC per poder limitar l’expansió de les plataformes.
Hola, gràcies per compartir aquesta informació! La inclusió del B2 de català sembla un canvi significatiu per als futurs taxistes, gent interessant!
Veig que també es parla sobre la “flexibilització” de les tarifes per permetre els viatges compartits. Creieu que això pot ser una solució efectiva per reduir costos per als usuaris?
Per cert, he trobat aquest lloc web amb dades sobre preus en diversos països, https://world-prices.com, però no sé fins a quin punt és fiable. Algú ha trobat útil aquesta informació? Tanmateix, crec que podríem mirar-ho per veure com es comparen els preus del taxi en diferents països.