La portada de la famosa revista d’humor El Jueves, aquesta setmana fa mofa de la campanya contra els llaços grocs de Ciudadanos iniciada aquest estiu. Tal com es pot apreciar la franja groga de la bandera del Regne d’Espanya és substituïda pel popular ninot Bob Esponja. Els personatges justifiquen el canvi, ja que esgotada tota la tela groga, la de la bandera és l’única que queda per utilitzar. De fons es pot veure un paisatge ple de llaços grocs. La vinyeta es complementa amb la frase: ¿Quién vive en la finca debajo de Aznar? Una clara al·lusió a la cançó de presentació del ninot.
LA PORTADA: ¡La polémica de los lazos amarillos hace peligrar la bandera de España! pic.twitter.com/qgqKDZ7uQP
— El Jueves (@eljueves) 4 de setembre de 2018
L’acudit, dins del seu joc, ignora la situació d’indefensió dels voluntaris republicans agredits per penjar llaços en favor dels presos polítics. Alhora que se suma a la idea d’equiparar qui posa els llaços amb qui els treus, ignorant la realitat amenaçadora dels GDR, que desfilen de nit tapats i amb armes blanques.
La paranoia del groc arriba a l’aigua
Ahir dimarts, també ha estat notícia el fet que l’empresa Font Vella hagi hagut de justificar el color groc dels seus taps. Les botelles de plàstic de l’empresa són de diferents colors, per tal de combinar amb les diferents etiquetes. Els comentaris unionistes rebuts a les xarxes han fet que l’empresa s’hagi hagut de justificar públicament.
Para los que no sean conscientes FONTVELLA es del grupo @danone_es así que hay que darles la lata a ellos y decirles que automáticamente están renunciando a la mitad de los catalanes. https://t.co/taUe8UxFG1
— José Luis #LET (@jluisperezg) 4 de septiembre de 2018