Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

Greu discriminació lingüística: fan fora una clienta catalanoparlant d’una perruqueria al crit de “Estamos en España”

Els agressors quedaran impunes perquè la Conselleria de Consum de les Balears no recull denúncies "d'aquest tipus"

|

- Publicitat -

Una vegada més, l’odi a la llengua catalana i els seus parlants es materialitza en una agressió lingüística, aquesta vegada a Inca (Raiguer, Mallorca). Els fets van succeir el passat dimarts a una perrqueria de la localitat, on la víctima de la discriminació lingüística va ser agredida i expulsada del local únicament per la seva condició lingüística.

Publicitat

Segons ha relatat la víctima al diari ‘Ara Balears’, ella va entrar a la perruqueria i va explicar en català el que volia a la persona que l’atenia. El treballador i agressor lingüístic, en no entendre-la, va exigir-li de males maneres que parlés en castellà, exigència a la qual la clienta va accedir, perquè “no té cap problema per parlar en castellà o en anglès”, segons el mitjà. En tornar a explicar el que volia, aquesta vegada en castellà, la clienta va cometre el greu error de dir una paraula en català perquè no en sabia la traducció al castellà.

Aquest gest va desfermar la fúria del treballador, que va empènyer la clienta de la butaca on s’havia assegut i, cridant, va fer-la fora del local tot exigint-li que parlés en castellà: “Fora del meu local! T’he dit en castellà!” va cridar-li el treballador, que va sortir fora del local amb un altre treballador tot cridant i repetint que “Som a Espanya”. També va deixar anar perles com que “El mallorquí no és un idioma”.

La víctima de l’agressió va posar-se en contacte amb la Conselleria de Consum per tal de denunciar el cas. Tanmateix, des de la conselleria i li han dit que, malgrat haver-ho denunciat, “no tindrà cap conseqüència”, ja que, segons li han explicat, Consum no recull denúncies “d’aquest tipus”, sinó que es limita a tramitar denúncies en relació amb un producte en mal estat o defectuós, entre d’altres.

Et pot interessar  Salut rep 279 queixes reclamant atenció oral en català en els últims tres anys
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut