Una persona ha mort i set més han resultat ferides en un accident a l’AP-7 a Vilablereix (Girona), segons el Servei Català de Trànsit (SCT). El sinistre ha passat a les 07.05 hores a l’altura del punt quilomètric 64. Fonts dels Mossos han indicat que una patrulla que es dirigia a un altre servei ha localitzat un turisme circulant de forma temerària per la via i abans de poder-lo detenir ha encalçat sis vehicles que es trobaven aturats. Arran de l’impacte, un conductor ha perdut la vida, sent la primera víctima mortal registrada a les carreteres catalanes aquesta Setmana Santa. Entre els ferits, hi ha dos greus i dos menys greus que han estat traslladats al Josep Trueta de Girona i tres lleus que s’han derivat al de Santa Caterina de Salt.
Els Mossos han indicat que un dels ferits greus és l’home que ha provocat l’accident. La policia catalana ha obert una investigació per esclarir els fets.
Fruit del sinistre s’han activat quatre patrulles dels Mossos d’Esquadra, cinc dotacions dels Bombers de la Generalitat que han fet tasques d’excarceració, un helicòpter, i dues ambulàncies medicalitzades i dues bàsiques del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).
El succés ha obligat a tallar la via en sentit Barcelona i es fan desviaments per la sortida número 7.
Un total de 48 persones han perdut la vida a la xarxa viària interurbana de Catalunya des que va començar l’any.