Greenpeace denuncia que la Unió Europea (UE) no reguli els jets privats malgrat ser el transport que “més contaminant del planeta en la relació entre passatger i quilòmetre”. Segons dades de l’organització sobre les emissions de CO2 que van emetre els avions privats dels assistents al Fòrum Econòmic Mundial de Davos del 2022, aquestes eren equivalents a les de 350.000 automòbils tot fent 750 quilòmetres diaris durant una setmana. Segons Greenpeace, 1.040 jets privats van entrar i sortir dels aeroports que presten servei a Davos durant la setmana de la reunió, cosa que va fer que les emissions de CO2 es multipliquessin per quatre durant aquells dies.
Greenpeace ha publicat l’informe a pocs dies que comenci el Fòrum de Davos d’enguany. Durant els dies que es va produir la trobada de l’any passat, l’organització apunta que l’afluència de jets privats es va duplicar als aeroports pròxims a Davos en comparació amb la resta de l’any. De tots aquests vols, el 38% van recórrer menys de 500 quilòmetres i el 53% menys de 750 quilòmetres.
Aquests trajectes curts, apunta Greenpeace, es podrien haver fet en tren o automòbil. Fins i tot, apunta l’organització, es va detectar un vol de 21 quilòmetres. Segons l’informe, encarregat per Greenpeace a la consultora neerlandesa Ce Delft, la majoria dels vols privats als aeroports de Davos durant aquells dies van sortir d’Alemanya, França, Itàlia i Espanya.