Google va eliminar el 2017 més de 3.000 milions d’enllaços per infraccions de drets d’autor, segons l’informe sobre la lluita contra la pirateria del 2018 (‘How Google Fights Piracy’) que recull els programes, les polítiques i les tecnologies que utilitza la companyia per combatre aquesta pràctica a Internet.
L’estudi, que s’ha fet públic aquest dimecres 7 de novembre, indica així mateix que l’any passat Google va rebutjar més de 10 milions d’anuncis per ser sospitosos d’haver infringit drets d’autor o per incloure enllaços a llocs infractors.
D’altra banda, l’informe sobre pirateria d’aquest any 2018 conclou que YouTube ha abonat més de 3.000 milions de dòlars als titulars de drets que han monetitzat l’ús dels seus continguts a través de Content ID, la seva eina de gestió de drets.
En aquest sentit, Google ha invertit més de 100 milions de dòlars en la creació de Content ID, incloent la contractació de personal i l’adquisició de recursos informàtics.
Així mateix, l’estudi apunta que YouTube ha abonat al sector de la música més de 1.800 milions de dòlars entre l’octubre del 2017 i el setembre del 2018 en concepte d’ingressos publicitaris.
Segons ha explicat la multinacional nord-americana, durant els propers anys les seves inversions per combatre la pirateria es guiaran per una sèrie de principis que passen, en primer lloc, per “crear alternatives millors i més legítimes”.
Google ha argumentat que “la pirateria sorgeix de vegades quan resulta difícil per als consumidors l’accés a continguts legítims”. “Amb el desenvolupament de productes que simplifiquen als usuaris l’accés a aquests continguts legítims, com Google Play Music, YouTube i Google ajuden a incrementar els ingressos per als sectors creatius, a més d’oferir als consumidors una capacitat d’elecció més gran”, ha assenyalat.
Segons el parer de la companyia nord-americana, l’àmplia majoria de llocs dedicats a la pirateria a Internet duen a terme aquestes accions per beneficiar-se’n, per la qual cosa “una manera de combatre’ls és eliminar-los els subministraments”. D’aquesta manera, Google ha assenyalat que penalitza les persones i empreses que infringeixen els drets d’autor i no els deixarà utilitzar els seus sistemes de publicitat i monetització.
D’altra banda, Google ha posat de manifest el seu compromís per detectar i rebutjar les acusacions d’infraccions falses, “com els intents per retirar continguts per motius polítics o de competència”.