Edició 2310

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 21 de novembre del 2024
Edició 2310

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 21 de novembre del 2024

França retrassa fins al 2042 la nova connexió amb el Corredor Mediterrani per prioritzar les seves connexions internes

|

- Publicitat -

El Govern francès ha deixat ben clar que el Corredor Mediterrani no figura entre les seves prioritats, tal com es desprèn de l’informe elaborat pel Ministeri de Transports francès que estableix un cronograma amb el desenvolupament de la infraestructura. L’informe, al qual ha accedit elDiario, detalla que la connexió de les noves vies franceses amb Espanya no s’enllestirà fins a l’última fase del projecte, l’any 2042.

Publicitat

Aquest retard en la implementació de les noves vies per part de França posa en risc de col·lapse les que hi ha actualment, tal com adverteix el coordinador del Corredor Mediterrani a Espanya, Josep Vicent Boira. Vicent també indica que això no significa que els trens espanyols no puguin passar, ja que ja ho fan, sinó que pot haver-hi un problema de falta de capacitat de les vies actuals, que hauran d’assumir tots els trànsits de viatgers i mercaderies que el Corredor generarà, especialment a mesura que avanci la implementació de les vies entre Tarragona i Castelló, i després de Castelló a València, que serà una realitat d’aquí a 3 anys.

Davant aquesta situació, Vicent proposa dues maneres de solucionar-la. D’una banda, una que és lògica, i és que França haurà d’agilitzar les tasques de desdoblament arran de l’augment que experimentarà la línia (Renfe ha anunciat noves connexions amb França en aquest mateix eix, o el trànsit de mercaderies procedents de la fàbrica de Volkswagen a Sagunt). De l’altra, que el Govern espanyol pressioni el francès, tal com està fent la Comissió Europea.

Et pot interessar  ERC reclama "molta més ambició" al Govern per abordar els efectes de la dana
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut