Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

Finalitza la primera fase de les obres de transformació de la Rambla de Barcelona, al tram entre Colom i Santa Madrona

S'ha modificat el traçat de l'avinguda de les Drassanes per allargar el passeig i obrir-lo al mar amb una nova plaça

|

- Publicitat -

L’Ajuntament de Barcelona ha finalitzat les obres de la primera fase de la reurbanització de la Rambla, corresponents al tram situat entre el monument a Colom i l’església de Santa Madrona. En concret, s’ha modificat el traçat de l’avinguda de les Drassanes per allargar la Rambla i obrir-la al mar amb una nova plaça, que s’ha pavimentat amb peces de diferents formats de pedra natural. El consistori ha explicat que aquest setembre es plantaran un centenar d’arbres en aquest mateix tram, 53 dels quals seran nous. Les obres d’aquesta fase van iniciar-se l’octubre de 2022 i el cost d’execució dels treballs ha estat d’11,4 milions d’euros. En paral·lel, continuen les obres començades fa un mes a la resta del passeig.

Publicitat

La intervenció permet, segons ha explicat la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, “poder començar a veure com serà l’aspecte general de la Rambla”. “Tindrem un passseig més confortable, més verd, i molt més ben connectat amb el mar”, ha apuntat la tinenta.

En total, s’ha actuat sobre uns 23.000 metres quadrats que han permès allargar la Rambla amb un nou espai urbà d’arribada al davant de mar. L’objectiu d’aquesta plaça és incentivar els usos socials i renovar la trobada entre la Rambla, les Drassanes i Colom, segons ha remarcat l’Ajuntament en un comunicat.

La plantació dels arbres no es farà fins a finals de setembre d’aquest any, un cop la temperatura sigui adequada, però el consistori ja ha avançat que s’hi podrà trobar espècies arbustives, amb escocells més amples i un millor subsol.

Pel que fa a la circulació, en aquestes obres s’ha aplicat el model previst per a tota la remodelació del passeig. Actualment, hi ha un sol carril per banda que admet les bicicletes i autobusos, la distribució urbana de mercaderies, els vehicles de serveis i l’accés als aparcaments. Tots dos carrils estan restringits al trànsit veïnal.

Et pot interessar  L'enderroc de l'edifici del Kubo és "imminent": la Sareb ja té la llicència per fer-ho
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut