Unes clientes d’un hotel de Sueca han patit un nou cas de catalanofòbia, després de ser expulsades de l’Alquería de Vilches per parlar en català. Segons la versió de Plataforma per la Llengua consultada per aquest mitjà, en un primer terme, un cambrer es va negar a prendre nota. Un dels encarregats de l’establiment es va apropar per reconèixer que entén “perfectament” el català, però “no té ganes d’utilitzar-lo”. Les clientes van demanar el full de reclamacions i aleshores, segons les denunciants, l’amo de l’hotel les va fer fora de mala manera. La República ha intentat contactar, sense èxit, amb la propietat de l’Alquería de Vilches per oferir la seva versió dels fets.
Un cambrer diu a unes clientes de l’hotel #AlqueriadeVilches #marenyblau (Cullera) que no les atén si li parlen valencià. L’amo les convida a anar-se’n. L’encarregat, de Jaén, 14 anys a València, diu que coneix el valencià però no li dona la gana entendre’l #Proudevalencianofòbia pic.twitter.com/5HbM8vMk56
— Plataforma per la Llengua País Valencià (@PlataformaPV) July 31, 2019