Els usuaris dels supermercats Bonpreu i Esclat, allunyats d’altres grans cadenes espanyoles, van proposar ja fa uns mesos la iniciativa de poder arrodonir el preu de les compres dels seus usuaris per tal de recaptar diners per afavorir la llengua catalana a les plataformes digitals. En ple debat sobre la llei audiovisual i les negociacions d’ERC amb el Gobierno, es va dur a terme aquesta iniciativa, i ara, 315.703 donants després, s’ha finalitzat la campanya amb 54.223 euros recaptats. Una xifra més que acceptable, que això no obstant, tal com informa el compte viral de Doblatge en Català, no arriba per molt poc a l’objectiu que pretenia assolir la cadena de supermercats (55.000 euros)
Així i tot, la xifra assolida és prou gran per a poder invertir aquests diners en la lluita per la consolidació del doblatge en català a les plataformes, no tan sols pel que fa a la seva producció, sinó pel fet que les plataformes acceptin oferir d’una vegada per totes productes audiovisuals ja doblats des de fa anys i que el dia d’avui encara no s’explica per què no ho han fet. De fet, aquest dimarts sortia un estudi que declarava que Netflix tan sols té 30 títols en català, el que suposo un irrisori 0,5% del total del catàleg.
L’arrodoniment solidari de @bonpreuesclat a favor del català a les plataformes acaba recaptant 54.223€ gràcies a 315.703 donants. S’havia fixat el repte d’arribar als 55.000€ i no s’hi ha arribat per poc. És una gran xifra, malgrat tot. pic.twitter.com/msPZWiuody
— Doblatge en català (@DoblatgeCatala) February 1, 2022