Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

Augmenten els estereotips de gènere en la publicitat de joguines en la televisió

Segons un informe del CAC, suposen el 88,8% del total

|

- Publicitat -

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha constatat un “augment notable” dels estereotips femenins en els anuncis de joguines emesos durant la campanya de Nadal, que suposen el 88,8% del total. En el seu informe anual, el CAC ha observat que la televisió ha moderat el nombre total d’estereotips per la reducció dels masculins i que ha arribat al nivell més baix registrat, ha informat l’organisme regulador aquest dilluns en un comunicat.

Publicitat

El CAC ha inclòs per primera vegada YouTube en la mostra i ha detectat la presència de ‘youtubers’ infantils, que reprodueixen els estereotips de gènere de la televisió davant d’audiències massives: el vídeo ‘Las ratitas se maquillan y se van a la disco a bailar’, que protagonitzen dues nenes de 6 i 7 anys, va tenir 16 milions de visualitzacions.

L’informe ha analitzat els anuncis de joguines emesos a TV3, el Super 3/Canal 33 i 8tv entre el 10 d’octubre del 2018 i el 5 de gener del 2019, amb 186 espots diferents, i sis canals de promoció de joguines en plataformes de distribució de vídeos, protagonitzats per nens i amb un nombre elevat de subscriptors -més de 750.000-.

Inquietud

El president del CAC, Roger Loppacher, ha lamentat que, malgrat la tendència a reduir el nombre global d’estereotips, en el cas dels femenins “no només no segueixen aquesta tendència, sinó que fins i tot augmenten”.

Ha mostrat “inquietud” per l’aparició de canals promocionals de joguines a YouTube, amb audiències massives i que reprodueixen tot tipus d’estereotips, i ha cridat a ser més actius per denunciar la presència d’estereotips, tant en la televisió tradicional com en les plataformes.

En televisió, l’informe constata que s’ha experimentat una evolució positiva però insuficient, perquè s’ha passat d’un màxim del 50,4% d’estereotips el 2004 al 31,2% en l’última campanya, la xifra més baixa des que s’analitzen els estereotips.

No obstant això, la reducció dels estereotips no ha estat distribuïda igualitàriament entre els dos sexes, atès que han baixat els masculins però han crescut els femenins: nou de cada deu estereotips (88,8%) són femenins, un increment de 20 punts percentuals respecte a l’any anterior.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut