La vaga que els treballadors de Rodalies duen a terme aquest divendres, malgrat generar retards i incidències, no ha afectat la normalitat dels usuaris del servei, principalment perquè, segons ells mateixos apunten, els retards són tan habituals que ni s’ha notat l’excepcionalitat del servei. “Els dies de vaga no noto gran diferència. El servei és tan pèssim que si anés bé la notaríem”, deia una de les passatgeres de la línia R1 a l’ACN. De fet, altres usuaris han afirmat que ha pogut seure més bé que altres dies perquè “la gent s’ha buscat altres opcions” per l’aturada.
Fonts de Renfe han detallat que el seguiment de la vaga és del 2,68%. L’aturada reclama l’eliminació de les categories d’ingrés a Renfe i la implementació de la jornada de 35 hores a Adif. Els serveis mínims són del 66% en hora punta(06.00 a 09.30 i de 17.00 a 20.30 hores) i del 33% durant la resta de la jornada a Rodalies.
Amb tot, però, molts altres usuaris sí que han expressat les seves queixes pels serveis mínims i els temps d’espera. “Tornaré una hora i mitja més tard perquè el tren que acostumo a agafar no està disponible”, explicava un altre passatger, que fa la línia entre Girona i Barcelona.