La disponibilitat del català a webs de restaurants i cadenes d’alimentació ha passat del 40% al 65% aquest any amb la incorporació de Burger King, McDonald’s, Ribs o Secrets City Food. Així ho ha constatat el Departament de Política Lingüística que impulsa el programa Emmarca’t per fomentar la llengua en marques de 21 sectors que operen a Catalunya. La conselleria també destaca que al sector de l’automoció ha augmentat fins al 36% els manuals que es poden consultar en català en línia des del 2016, quan es va iniciar l’anàlisi de base del programa. Actualment, 13 marques tenen algun tipus de publicació digital en línia en català. En l’últim any, han millorat la presència del català a internet Land Rover, Skoda i Volkswagen.
A banda, també tenen publicat un manual en català Cupra, Ford, Hyundai, Kia, Lexus, Mazda, Seat, Silence, Tesla i Toyota. Ara per ara, Política Lingüística ha rebut també la confirmació d’Audi, que a mitjan 2025 posarà els manuals a disposició dels clients en el sistema operatiu dels cotxes, en l’aplicació mòbil MYAudi i en el seu web específic.
Quant a les motocicletes, Harley-Davidson ha esdevingut aquest 2024 la primera marca a introduir el català en els sistemes multimèdia i de síntesi de veu.
Pel que fa al sector de la moda, el 2024 s’han sumat a l’etiquetatge en català marques com Adolfo Domínguez, Boston, Brighty&Co, C&A, Hug&Clau, Mayoral i Zeeman. Política Lingüística ha detallat que el 2025 també es produiran amb l’etiquetatge tèxtil en català les peces de roba d’Abercrombie&Fitch, Gilly Hicks, Hollister, Salsa Jeans i Scalpers, entre d’altres.
En el sector de la restauració també ofereixen en català el servei les tres grans apps de repartiment a domicili: Glovo, Uber Eats i Just Eat. La primera ja oferia l’opció en català al web i a l’aplicació, la segona ha llançat la versió en català de l’aplicació mòbil el primer trimestre de l’any, i la companyia Just Eat ofereix web i app en català des d’aquesta tardor.
Pel que fa als electrodomèstics, el 2024 Electrolux, AEG i Zanussi han continuat ampliant el catàleg en línia amb més manuals d’ús dels seus productes. A més, s’hi han afegit LG, De’Longhi i Kenwood. En el sector de la informàtica i l’electrònica, ASUS ha publicat dotze manuals d’ús dels rúters o encaminadors, que representen més de mil pàgines de contingut nou en llengua catalana. En aquesta línia, després dels manuals digitals del Mac, l’iPhone, l’iPad i l’Apple Watch, Apple ha continuat ampliant-ne l’oferta amb els dels AirPods.
Amb relació al sector de logística i paqueteria, l’empresa GLS ja disposa del servei web per a clients en català. Decathlon l’ha introduït al web de lloguer d’articles esportius i també han fet el mateix en els respectius webs l’empresa de cotreball Aticco i l’alimentària La Menorquina.