El Col·legi d’Economistes ha lamentat aquest divendres la “indiferència, desinformació i poca col·laboració” que reben els autònoms i les petites empreses de les administracions públiques. En un comunicat, els economistes han volgut expressar les seves “queixes i malestar” perquè l’actual situació “comporta pèrdues de temps, mal servei als clients i la sensació d’una absoluta impotència”. En aquest sentit, el Col·legi ha fet arribar a les administracions la seva queixa i ha lamentat “la manca de receptivitat que es percep davant les dificultats i les deficiències del sistema, així com per la manca de solucions”. Segons els economistes, cal “millorar els canals de comunicació” entre administració i empresaris.
En aquest sentit, el Col·legi proposa que els economistes assessors “siguin reconeguts i utilitzats com a nodus de la xarxa amb l’objectiu d’assegurar una línia de comunicació àgil i de resposta ràpida entre la persona professional i l’administració”. Amb això, es vol “revertir l’actual funcionament amb cita prèvia” perquè hi ha terminis “excessivament llargs que solen excedir el mateix termini que l’administració posa com a resposta als requeriments”.
Segons el Col·legi, doncs, els economistes assessors poden fer la “mediació” per millorar l’operativitat entre autònoms i microempreses i administració pública. Cal, remarquen, millorar les eines per “informar i interactuar” amb les empreses.
Els economistes han demanat una reunió amb el Govern per traslladar-los les seves propostes, i mesures com la de potenciar programes com el Consolida’t o el Reempresa, així com crear-ne de nous per ajudar a fer anàlisis ràpids sobre la viabilitat dels negocis.
Pel que fa als ajuts que convoca el Govern, el Col·legi considera que el “pressupost ha de ser proporcional al col·lectiu que es vol ajudar, els terminis adequats per poder fer els tràmits pertinents i la infraestructura idònia per atendre la demanda”.