Edició 2372

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 22 de gener del 2025
Edició 2372

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 22 de gener del 2025

El tall de l’R3 entre Parets i la Garriga començarà després de Sant Joan i s’allargarà un any, el doble del previst

La plataforma d'usuaris critica la manca de planificació perquè les obres arriben amb molts mesos de retard

|

- Publicitat -

El segon tall per desdoblar l’R3 entre Parets i la Garriga començarà després de Sant Joan i s’allargarà un any. Així ho ha anunciat la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, després de la reunió que han mantingut a Vic aquest dimecres en format híbrid Renfe, Adif, Generalitat, Ajuntaments i les plataformes d’usuaris. El projecte inicial contemplava una durada d’obres de gairebé mig any i finalment s’allargarà el doble. López ha explicat que això es deu al fet que hi haurà més serveis afectats i per qüestions de seguretat. Des de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras, ha criticat la manca de planificació general del tall d’unes obres “que ja haurien d’estar fetes” i que arriben “amb molts mesos de retard”.

Publicitat

El segon tall per desdoblar l’R3 s’allargarà un any, més del doble del temps previst inicialment. Començarà per Sant Joan “per no afectar l’activitat acadèmica”, tal com ha explicat la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, que ha afegit que, tot i que és el temps màxim previst, “la Generalitat vetllarà perquè, si és possible, sigui un temps inferior”.

Mentre durin les obres, López ha explicat que s’ha planificat un pla de transport alternatiu “similar” al del primer tall. Tot i això, ha especificat que s’han incorporat millores com ara un reforç del servei amb un transport directe per carretera de Barcelona a Vic. El servei se suplementarà amb nous autocars que, segons López, funcionaran “amb els mateixos horaris del tren”. “Serà com si funcionés el tren, però amb autobusos”, ha dit.

Una altra de les reivindicacions que es va demanar en l’anterior tall, que va durar quatre mesos, era saber amb exactitud els horaris de sortida dels autobusos. Aquesta és una demanda que s’ha atès i en aquest sentit es millorarà la informació que rebran els usuaris.

El pla de transport alternatiu contempla Centelles com a principal punt d’intercanvi entre el bus i el tren de tota la línia. Els autobusos en aquesta ocasió portaran i recolliran passatgers de Vic, però Centelles serà el punt neuràlgic per una qüestió de logística.

Quan acabi aquest segon tall de l’R3, que afecta un total de 18 quilòmetres, López ha explicat que s’haurà posat punt final a una part del desdoblament que ha de tenir tota la línia fins a Vic. Tot i que encara en quedaran més per desdoblar, “això ajudarà a tenir més regularitat i més puntualitat a la línia. És una millora que creiem que es notarà”, ha subratllat.

Et pot interessar  L'R8, tallada entre Granollers Centre i Martorell Central per problemes de tensió a la catenària

Afectacions a Mollet

El tall per les obres de desdoblament que Adif començarà després de Sant Joan impliquen el tram que va des de Parets del Vallès fins a la Garriga. No obstant això, a efectes pràctics, els trens tampoc circularan des de Mollet del Vallès fins a Parets. La raó són unes obres a l’estació de Parets, que fan molt difícil que aquesta població pugui acollir l’arribada i la sortida dels autobusos del pla de transport alternatiu. És per això que Renfe ha decidit traslladar l’operativa al municipi de Mollet i els trens no circularan des de Mollet fins a la Garriga.

Manca de planificació

La plataforma Perquè no ens fotin el tren ha qualificat d’inassumible” el temps de durada d’aquest segon tall. El seu portaveu, Marc Janeras, ho atribueix al fet que “no s’està fent l’esforç necessari”. De fet, ha lamentat que el tall arriba “amb un any de retard” i ha criticat que, durant tot aquest temps, s’haurien pogut fer “moltes millores”. Tot i això, s’han mostrat agraïts perquè els hagin tingut en compte a l’hora de presentar el document de proposta de transport alternatiu.

Pel que fa a les accions previstes mentre duri el tall, la plataforma vol que el servei arribi fins a la Sagrera, en lloc de fins a Fabra i Puig, per facilitar la connexió amb la línia de metro de Barcelona. Una opció que la Generalitat ja ha dit que estudiaran.

Els agents del territori faran aportacions al pla

En la reunió que s’ha celebrat a Vic aquest dimecres per presentar la proposta de pla alternatiu de transport hi ha participat els principals representants de la Generalitat, Renfe i Adif. A la trobada també hi ha assistit membres de l’Oficina Tècnica de l’R3, alcaldes (molts d’ells en format telemàtic) i membres de les plataformes d’usuaris, la Plataforma perquè no ens fotin el tren i la PTP.

Ara que totes les parts tenen el document de la proposta que han fet Adif, Renfe i Generalitat, s’obre un termini perquè els diferents actors aportin les seves millores.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí