Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

El primer tren d’ILSA d’alta velocitat començarà aquesta setmana les proves en la línia Figueres-Perpinyà

|

- Publicitat -

El primer tren d’ILSA d’alta velocitat començarà les proves en vies de la xarxa ferroviària espanyola a partir d’aquesta setmana. Serà en un tram de 44,4 quilòmetres entre Figueres i Perpinyà per dur a terme l’homologació a la Xarxa Ferroviària d’Interès General (RFIG) i un cop superat aquest primer període, el tren continuarà el procés en els corredors Barcelona-Madrid, Madrid-València i Madrid-Sevilla. Paral·lelament, la companyia espera que abans d’acabar l’any arribin dos trens més. ILSA està participada per accionistes d’Airnostrum i Trenitalia i competirà amb l’AVE de Renfe i Ouigo d’SNCF. Preveu iniciar les operacions a l’Estat al segon semestre del 2022, quan representarà el 30% del mercat de l’alta velocitat a Espanya.

Publicitat

En un comunicat, ILSA assenyala que és el primer operador privat espanyol d’alta velocitat i com l’únic que utilitzarà trens nous en el desplegament de la seva flota a l’Estat. El primer dels combois –un model ETR 1000- desenvoluparà en els propers dies les proves en el denominat tram de la ‘secció internacional’ entre Figueres i Perpinyà, que compleix amb les especificacions tècniques de interoperabilitat ferroviària europea, ja que connecta Espanya amb França i la resta d’Europa.

 

La companyia ha fet una inversió de 1.000 milions d’euros en la seva flota inicial, que seran d’última generació i han estat desenvolupats per Hitachi Rail en col·laboració amb Bombardier Transportation (actualment el grup Alstom). La seva fabricació té lloc entre la planta de Bombardier de la localitat biscaïna de Trápaga, on es produeixen els sistemes de propulsió, i la planta de Pistoia, prop de Florència, on té lloc l’acoblament.

 

El model ETR 1000 és interoperable en diversos països europeus i té una longitud de 200 metres, portarà transportat 467 viatgers i pot circular a 360 quilòmetres per hora.

Et pot interessar  Augmenten un 40% els viatgers de l'Avlo entre Catalunya i Madrid en els sis primers mesos de circulació dels nous S106

 

La companyia connectarà en una primera fase Barcelona, Madrid, València, Sevilla, Saragossa, Alacant, Còrdova i Màlaga i posteriorment té previst obrir noves rutes a l’Estat i a mig termini en altres països europeus.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut