El preu de la gasolina torna a augmentar precisament durant el pont d’aquest cap de setmana. D’una banda aquest combustible estableix el preu de molts productes, ja que segueix havent-hi dependència d’aquest carburant pel transport de moltes mercaderies. De l’altra, també defineix la contaminació en emissions de CO₂, i per tant, un encariment suposa una penalització per qui viatja amb energies més contaminants.
En tan sols un any, hi ha hagut un encariment de la gasolina al voltant de 30%, tal com apunta el Ministeri de transició Ecològica. A més, amb una comparació amb el de fa 8 anys la tendència a l’alça supera el 40%. Aquesta pujada sembla ser lògica en un context de canvi climàtic, però hauria d’anar de la mà d’una aposta ferma per les energies renovables.
Cal destacar que avui dia l’oferta energètica no és capaç de cobrir tota la demanda, i és un dels motius que determina l’augment del preu. Com explica el professor d’Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya, Josep Lladós: “Si es volgués arribar a l’objectiu d’emissions zero l’any 2050, el ritme de les inversions hauria de ser el doble del que es fa ara”.
Lladós ha ressaltat, com informa Catalunya Ràdio, que espera que el preu del carburant s’estabilitzi durant l’any vinet. No obstant això, assegura que és lògic que hi hagi un encariment del tipus d’energia més contaminant.