Edició 2468

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 28 de abril del 2025
Edició 2468

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 28 de abril del 2025

El ple de Barcelona aprova retirar la Medalla d’Or a Heribert Barrera a proposta del grup de Valls

|

- Publicitat -

El ple de Barcelona ha aprovat aquest dimecres retirar la Medalla d’Or de la ciutat, a títol pòstum, a Heribert Barrera, líder històric d’ERC i expresident del Parlament de Catalunya. La iniciativa, presentada per Barcelona pel Canvi, al·lega que la persona guardonada no era mereixedora del guardó en el moment de la concessió (2012) per declaracions “feixistes i racistes” fetes en el passat.

Publicitat

En la resolució hi ha un increïble error, ja que el MHP Heribert Barrera es diu Costa de segon cognom i no López. O sigui que li han retirat la medalla a no se sap qui. En qualsevol cas al president Barrera, no.

La proposta s’ha votat a títol nominal però a la pràctica hi han votat a favor els regidors de BComú, PSC, Cs, PP i Barcelona pel Canvi mentre que hi han votat en contra ERC i JxCat. Els partits que han donat suport al grup de Valls han expressat també el malestar per portar a debat iniciatives d’aquest tipus.

Et pot interessar  ERC presenta una moció al Parlament per multar els municipis que es neguin a empadronar
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí