Entre avui, i divendres, 39 estudiants de diverses universitats presentaran en format pitch els seus projectes a empreses com Gestmusic, BrutalMedia, DiagonalTV, Filmax, Grup Lavinia, Minoria Absoluta i Editorial Planeta, entre d’altres. L’objectiu és donar a conèixer aquests projectes i buscar l’oportunitat de tirar-los endavant de la mà de productores de referència a Catalunya. Els projectes seleccionats s’organitzen en quatre categories: ficció, no ficció, formats de televisió i noves finestres. En aquesta primera jornada els estudiants presenten 8 projectes de la categoria de ficció i 5 de la categoria de noves finestres, en què s’inclouen propostes de nous formats disruptius pel sector. Totes elles són idees creatives que volen potenciar la interacció amb l’usuari a través de noves vies. Destaquen un videojoc de simulació amb elements d’aventura gràfica i investigació, una plataforma per publicar còmics evitant processos editorials o una instal·lació interactiva per a un museu. L’acte ha comptat amb la participació de la Sra. Maria Matilde Villarroya Martínez, directora general d’Indústria del Departament d’Empresa i Coneixement; el Sr. Francisco Vargas Echeverría, director de l’Àrea de l’Audiovisual de l’Institut Català de les Empreses Culturals; i de Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya.
Demà del Pitching Audiovisual, que tindrà lloc demà divendres, comptarà amb la presentació de 5 projectes de la categoria de no ficció, en la què tenen cabuda propostes de documentals o sèries documentals, i 5 projectes de formats TV, categoria que reuneix propostes de programes d’entreteniment i concursos. Aquesta edició ha rebut una seixantena de projectes, el triple que a l’edició de fa dos anys. Un increment que confirma la bona acollida del Pitching Audiovisual com a plataforma de presentació de projectes davant agents destacats de l’audiovisual català. Del total de projectes presentats a les tres edicions anteriors, un 35% és en fase de desenvolupament i un 15% s’ha finalitzat.
La Setmana del Talent Audiovisual és una iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb l’objectiu de connectar el talent emergent i la indústria per innovar i trobar nous formats. La quarta edició ha comptat amb la implicació de 105 empreses del sector, un 25% més que en l’edició passada, en què van participar 80 productores i professionals de la indústria. També hi participaren una vintena de centres universitaris, entre els que destaquen els internacionals de Croàcia i Dinamarca.
A banda del Pitching Audiovisual, La Setmana del Talent Audiovisual ha presentat de dimarts a divendres conferències, taules rodones i dinàmiques de networking amb l’objectiu de reflexionar sobre el present i el futur de la televisió i parlar sobre continguts digitals.