El nou conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Gerardo Lertxundi, s’ha apujat el sou fins a 150.000 euros anuals, un 34% més que el seu antecessor, Enric Cañas, que percebia 112.000 euros bruts. Segons va avançar ‘Tot Barcelona’, el nou màxim responsable de l’empresa pública rebrà 130.000 euros fixos i 20.000 de retribució variable.
L’increment salarial de Lertxundi es va decidir en una reunió extraordinària del passat 3 d’octubre en la qual el consell d’administració de les empreses de metro (Ferrocarril Metropolità de Barcelona) i autobusos (Transports de Barcelona) van nomenar-lo conseller delegat de TMB a proposta de la presidenta i regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, la socialista Rosa Alarcón.
“La retribució està per sota dels salaris que reben els consellers delegats d’empreses equivalents en grandària en el mateix sector”, han justificat des de TMB, assegurant que Lertxundi haurà de gestionar un pressupost de 750 milions d’euros i una plantilla de 8.000 persones. Com el seu antecessor, Lertxundi cobra més que l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i (partint del seu sou base) cinc vegades més que l’empleat que menys cobra.
Els alts sous dels directius de l’empresa -que depenen de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) – han estat des de fa anys en el punt de mira dels treballadors. I és que, segons va destapar eldiario.es, a la dècada de la crisi -de 2007 a 2016- una vintena de directius van cobrar per sobre dels 100.000 euros bruts i tres d’ells fins i tot van superar els 200.000.