El ministeri de Transports no cedeix i insisteix a finançar el tram de la B-40 acordat als pressupostos a través de la disposició addicional tercera, un sistema de finançament que el Govern ha criticat durament, ja que considera que la infraestructura ha de finançar-se amb recursos “nous” de l’estat, i no pas amb el “deute” que el govern espanyol té amb Catalunya. Després que el conseller de Territori, Juli Fernàndez, hagi instat el govern espanyol a complir l’acord en els termes pactats als pressupostos en una entrevista amb l’ACN, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha replicat que l’acord que està negociant amb Territori per la B-40 “no hipotecarà” la possible continuïtat de la via més enllà del tram entre Sabadell, Castellar i Terrassa, perquè això “encara està per definir”.
El ministeri espanyol, segons fonts pertanyents a aquest organisme, afirma que té “tota la disposició” i que està treballant per tancar un acord amb la Generalitat. Tanmateix, insisteix a finançar les obres amb la disposició addicional tercera, tot assegurant, però, que el projecte es redactarà “en coordinació amb les diferents administracions” i que serà la Generalitat qui “tramitarà, projectarà i executarà les obres definint el traçat” i sent la titular de la via.