Edició 2342

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 23 de desembre del 2024
Edició 2342

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 23 de desembre del 2024

El govern de Barcelona enfonsa la mobilitat elèctrica encarint les carregues de cotxes elèctrics

|

- Publicitat -

Fer negoci per carregar els cotxes elèctrics no permet convertir Barcelona en la capital del cotxe elèctric com demana Seat o desprès exigir la fabrica de bateries a Catalunya

Publicitat

El govern municipal de Barcelona ha donat la primera llum verda a la regulació que ha d’establir on es podran obrir estacions de subministrament elèctric per a vehicles, que el consistori denomina “electrolineres”. Segons el pla, només permetran aquestes infraestructures en pàrquings públics i privats, tallers i concessionaris ja existents. “No volem noves benzineres a la trama urbana”, ha explicat la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, que ha destacat que la ciutat és “pionera” en aquesta regulació per “afavorir la transició energètica cap a una mobilitat que prioritzi l’ús del vehicle elèctric”. La proposta permetrà passar de les 113 instal·lacions actuals a més de 660.

El nou document, que ha iniciat la tramitació a la Comissió de Govern i se sotmetrà a aprovació definitiva al plenari, defineix el tipus d’instal·lacions de recàrrega i subministrament de bateries elèctriques que poden haver-hi.

Barcelona només permetrà estacions de subministrament elèctric per a vehicles en pàrquings i tallers ja existents

L’executiu diferencia entre les ‘electrolineres’, les estacions de recàrrega o d’intercanvi de bateries en aparcaments públic o de rotació i els espais d’intercanvi de bateries.

L’objectiu és redistribuir l’activitat de forma eficient per tota la ciutat “per assegurar una distribució correcta de la xarxa i evitar concentracions excessives”.

La proposta de la Comissió de Govern permetria passar de les 113 instal·lacions actuals a més de 660

La ubicació d’aquesta activitat es potencia bàsicament en els aparcaments d’accés públic i de rotació, que són espais ja existents, distribuïts pel territori i amb les condicions adequades; i també al voltant de les rondes i als polígons industrials.

Les ‘electrolineres’ són les instal·lacions dedicades principalment al subministrament de recàrrega elèctrica de venda al públic per a vehicles elèctrics o híbrids. Se n’admet la ubicació al voltant de les rondes, les vies d’accés al nus de la Trinitat, les àrees industrials i algunes altres zones amb prou aparcaments per acollir aquests espais. A més, les benzineres existents es podran convertir en electrolineres, sempre que compleixin les condicions del pla.

 

Per altra banda hi ha les estacions de recàrrega o intercanvi de bateries com a activitat complementària en aparcaments de rotació d’accés públic que es podran ubicar en tots els aparcaments en règim d’explotació horària o rotació de la ciutat i en aparcament de rotació de centres comercials.

 

Finalment, els punts d’intercanvi de bateries són llocs destinats a l’intercanvi de bateries extraïbles per a vehicles elèctrics de mobilitat personal com bicicletes, cicles de més de dues rodes, patinets o similars. S’admeten a tot arreu excepte a l’espai públic i equipaments.

 

Actualment Barcelona té 113 emplaçaments que concentren 896 punts de recàrrega elèctrica. D’aquests, el 80,6% s’ubiquen en aparcaments públics i la resta, un 19,6%, són en via pública. La gran majoria són o bé exclusius per a motocicletes (460) o estacions obertes a tot tipus de vehicles elèctrics (372), i els altres són punts de recàrrega amb recàrrega semiràpida i ràpida (50), exclusius per a taxis (10) o per a vehicles destinats a la distribució urbana (4).

 

El pla permetrà fer més de 550 noves instal·lacions. Hi ha 491 aparcaments que podran acollir punts de recàrrega, 51 benzineres que es podran transformar en electrolineres, i s’hi sumaran les que s’ubiquin a les rondes, els àmbits industrials i les àrees específiques de Gràcia, Horta-Guinardó i Sant Martí.

 

D’aquesta manera, Barcelona podrà tenir més de 660 emplaçaments de subministrament per a vehicles elèctrics. La xifra equival a gairebé sis vegades més que les d’avui dia, i és molt superior a les 92 benzineres de carburant que hi ha actualment a Barcelona, segons destaca el consistori.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut