Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

El Govern aprova la seva proposta perquè les pistes del Prat siguin independents quatre hores al dia a l’estiu

L'executiu defensa que la proposta “no té afectació en els espais naturals protegits”, no “posa en risc el desenvolupament del Port” i “minimitza els impactes acústics"

|

- Publicitat -

El Govern ha aprovat aquest dimarts la seva proposta per modificar la configuració actual de les pistes a l’aeroport del Prat durant quatre hores els mesos de juliol i agost. La iniciativa, que el president Pere Aragonès ja va anunciar dijous passat, permetria “millorar la connectivitat intercontinental i la competitivitat” i alhora “minimitzar l’impacte sobre l’entorn”. El pla preveu mantenir la inversió de 1.700 milions proposada per AENA l’any 2021, però destinar els 262 milions previstos per ampliar la pista a mitigar el soroll dels avions. En la seva proposta, l’Executiu també destaca que vol la terminal satèl·lit al Prat, més activitat a Reus i Girona i incorporar-se en la governança de la gestió dels aeroports.

Publicitat

Segons l’acord de Govern aprovat pel consell executiu, la iniciativa és “coherent amb els grans consensos que existeixen a Catalunya” al voltant de l’aeroport perquè “millora la connectivitat global”, ofereix una visió global del sistema aeroportuari, parla de l’accessibilitat ferroviària als aeroports, no obvia l’emergència climàtica i permetria “preservar” els espais naturals, alhora que fomentaria un “nou model de governança”.

En aquest sentit, el Govern defensa que la seva proposta “no té afectació en els espais naturals protegits”, tampoc “posa en risc el desenvolupament del Port” i “minimitza els impactes acústics sobre les urbanitzacions de l’entorn”, especialment a Gavà. Així mateix, considera que s’impulsa la connectivitat intercontinental de l’aeroport “promovent els vols de llarg radi i corregint l’excessiu pes dels low cost”. Finalment, també destaca el “paper complementari” dels aeroports de Girona i Reus.

El Govern proposa mantenir la configuració actual de pistes de l’aeroport la major part de l’any, però planteja un canvi en la configuració de l’operativa de les pistes en els moments de més necessitat, en què s’assoleix el màxim de la capacitat disponible de l’aeroport i en què es preveu que hi hagi una major demanda de vols de llarg radi. Això s’estipula, per ara, per als mesos de juliol i agost, entre les 10 i les 14 hores.

Et pot interessar  La Comissió de Garanties d'Esquerra estudia si la candidatura 'Recuperem ERC' incompleix el principi de paritat

Aragonès ja va anunciar la setmana passada que el Govern portaria aquesta proposta a la taula de la comissió tècnica Estat – Generalitat sobre l’aeroport.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut